Moped blog

Moped blog

CB 125 X revisited - új porlasztó

2015. december 07. - gus

(Szolgálati közlemény: elindult a Moped blog Facebook-oldala, lehet lájkolni és interaktívkodni.)

 

A blog rendszeres olvasói már ismeretséget köthettek a cseberből vederbe esés nagymesterével, a hányattatott sorsú Honda CB 125-ösömmel. Ezúttal kálváriájának újabb, immáron harmadik felvonását osztom meg a nagyérdeművel - a vesszőfutás első és második fejezete itt és itt olvasható, és csak hogy a hurráoptimizmus ne legyen rajtunk úrrá, már tervbe van véve egy negyedik felvonás is, mert ha már szívunk, akkor szívjunk igazán.

img_0094.JPG

Az első sárhányóra kapott egy Bad Religion matricát - de mivel kifakult, leszedtem 

A kis CB vesszőfutása csak nem akar véget érni, bár azt hiszem, már kezdem látni, merre lehet az alagút végéhez vezető járat előtti kanyar. Ugye az indokolatlanul magas fogyasztás miatt sokat töprengtünk a kollégával, hogy ennek mi lehet az oka, de csak részsikereket könyvelhettünk el. Mivel a gyújtás rendben lévőnek tűnik, és a gyertya is viszonylag új, a porlasztó körül véltük megtalálni a gondot. Ez nem is olyan nagy felismerés, hiszen amikor a motort megvettem, oldalra döntéskor a járó motor azonnal lefulladt. Ez a szívató tömítésének problémájára utalt. A tömítést cseréltük, így a probléma rövid úton megoldódott. De egy másik kérdés továbbra is megoldásra várt: a motor télen-nyáron szívató nélkül indult, ami megdönthetetlen bizonyítéka annak, hogy a porlasztó lehetne fittebb is.

img_0095.JPG

Eddig kb. 6000 km-t mentem vele

Még nyáron ellátogattam Péterhez, az XBR-guruhoz, akinek történetesen az enyémhez igen hasonló CB 125-ösei is vannak, plusz járműtervezőként végzett, szóval nem csak az XBR-hez, de a CB-hez is elég jól ért. Szétdobtuk szépen a porlasztót, és azt kellett látnunk, hogy eléggé leharcolt állapotban van. A tömítések sehol sem jók (még ott sem, ahol korábban kicseréltük, vagyis olyan volt a motor, mintha folyton bekapcsolt szívatóval ment volna), a főfúvóka kopott, belül meg mindenféle adaléklerakódás éktelenkedett a porlasztó falán. Nyilván ez sem volt teljesen új infó, korábban is láttuk, hogy ez a porlasztó eléggé viharvert állapotban van, de nem gondoltuk, hogy ez képes nagyjából 50%-os fogyasztásnövekedést előidézni. Mert a motor nagyjából úgy ment, ahogy kellett neki, vagyis ha a tömítetlenség miatt valahol plusz benzint vagy levegőt húzott be magának, akkor ezeket nyilván nagyjából egyforma arányban tette, különben a túl dús vagy túl szegény benzin-levegő keverék miatt el kellett volna gyengülnie.

img_0096.JPG

125 köbcenti, 14 lóerő

Ha már Péternél voltam, gyorsan felugrottunk egy hirdetési oldalra, ahol talált nekem jutányos áron egy olyan porlasztót, ami az én szétkopott Dellortómmal azonos típusú volt, csak az altípus volt más. Mivel ennyiért úgysem kapok máshol porlasztót, leütöttem, majd pár nappal később elrobogtam érte Szigethalomra - ezt nyár lévén nem bántam nagyon.

Miután hozzájutottam a zsákmányhoz, Lukács esztergált hozzá egy megfelelő rögzítést, és szépen betettük a helyére. Az alapjárat stabil, a blokk is nagyjából úgy pörög fel, ahogy kell neki, és végre igényli a szívatót indulásnál. Jó, a szívató kallantyújához még nehézkes a hozzáférés, de majd kitalálunk oda valami jobbat - ez már részletkérdés.

img_0099.JPG

Őszies napsugarak, de még nyáron

Péter elmondása szerint - ezt saját tapasztalatára alapozza - a motornak 3 liternél nem kéne többet ennie. Jelenleg 3,2-3.5 között fogyaszt, ami tulajdonképpen fél siker, mert eddig egy paraszthajszállal 4 fölött evett. De az is lehet, hogy a 3 fölötti fogyasztást annak kéne betudom, hogy nem vagyok filigrán alkat, és nem kellene többet rugóznom a problémán. Meglátjuk. És amiért úgy gondolom, hogy a sok szívás egyszer majd meghozza gyümölcsét: baromira szeretek a CB-vel a városban motorozni. Keskeny, könnyű, és mégis dinamikusan mozog a nagyvárosi forgatagban. Egy 125-ös csataló városban érzi magát igazán elemében.

 ⓜ ⓞ ⓟ ⓔ ⓓ   ⓑ ⓛ ⓞ ⓖ

 

Továbbra is él a felhívás: ha van olyan mopeded vagy érdekes kismotorod Budapesten, amit egy rövid tesztre szívesen kölcsönadnál, akkor ezt a mopedblog@indamail.hu címen tudod jelezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://moped.blog.hu/api/trackback/id/tr707547676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.12.07. 14:33:51

Ha 150 kiló vagy, akkor sem fogyaszthat többet 3-nál. :-)

deak.atti 2015.12.08. 05:51:22

Szia!

A kék CB 400N-em, amivel melletted álltam az utolsó Parkoló Parádén, nem fogyaszt 5 liter alatt, bármit is csinálok vele. Csak hogy legyen hová tenni ezt a 3 litert ...A GN 125-ös Suzukim járt fix 3 literrel, azzal meg többet nem tudtam megetetni, akárhogyan is húztam neki. Mondjuk, sok különbség nem volt a húzom, meg a csak megyek vele közt. :)

gus 2015.12.08. 10:34:40

@deak.atti: Szia, nagyon jól emlékszem a 400-as CB-dre. Elsőre azt mondanám, hogy sok az az 5 liter. Ehhez nem is a CB-met venném alapul, mert ugye az több sebből vérzik, hanem a Honda XBR 500-asom fogyasztásából indulnék ki, ami 5 litert általában nem éri el, városban 4,2-4,5 között alakul, országúton pedig 90-100 körül hajtva leesik 4 alá (3,8-3,9). A GN tényleg elég takarékos motor hírében áll.

GERI87 2015.12.08. 12:18:48

Egy karburálás talán segíthet...

Abban is van valami hogy a relatíve " nem filigrán alkat" és a - GN-hez képest - plusz 2 lóerő, ennyivel többet kér.

Viszont ahogy visszaolvasom volt baja ennek dögivel, a gyújtásnál is lehetnek gondok:
Az a Clió trafó nem 10 ezres ford. van tervezve...nem fog fent stabil szikrát adni.
Ez is könnyen okozhatja a fogy. növekedését.

gus 2015.12.08. 14:34:28

@GERI87: Volt bizony baja dögivel, de a Clió-trafó már szerencsére kikerült belőle.

GERI87 2015.12.08. 14:45:51

És hol használod hogy ennyit eszik?
Országúton azért soknak tűnik a 3,5...ez mégiscsak vagy fél literrel több mint egy átlag 125-ösnek.
Városban viszont nem kell nyelezni, ebből meg adódhat sok minden....
Lehet nem a GN-t kellene alapul vennem a - ezek szerint híresen alacsony - 3 alatti fogyasztásával?:)

gus 2015.12.08. 21:22:10

@GERI87: Országúton tud 3 liter körülinfogyasztást produkálni, de városban inkább 3,4-3,5.

deak.atti 2015.12.11. 20:58:02

Hali!

Tavasszal tervezem én is egy porlasztóshoz elvinni a 400-ast, én is sokallom kicsit az 5 litert. Ha jó lett, a vendégem vagy egy próbára ... akár több naposra is ... :)

DA

deak.atti 2015.12.11. 21:03:58

@GERI87:

Imádtam a GN-t! 3000-enként 1.1 liter olaj, 1 darab gyertya, légszűrő olajzás, fékbetét valami 2500 forint volt ... a klasszikus fillérekből fenntartható járgány. Csak a 120 kilómhoz a 11 LE kevés volt. Max. 80 km/h az utazó, a 90 az álomhatár, a 100 az Eszméletlen sebesség ... :) Szóval, egy kis cukorborsó volt, a mai napig hálásan emlékszem vissza rá, de nagy megkönnyebbülés volt a fojtott CB 400N a maga 20kW-jával.

DA

gus 2015.12.12. 01:25:52

@deak.atti: Köszi, lehet, hogy fogok élni a lehetőséggel.

holaci 2016.01.21. 11:09:44

Hali nekem egy Honda cm 125 ön van 1987 -es ezért is olvastam érdeklődve az irásod nagyon kedvelem jo kis vas jelenleg olyan szerelő után keresgélek aki valamelyest ismeri a típust lenne pár finomítani való a motoron illetve javitani való is. Amúgy kitűnően gurul indul és meglepő 3 literrel elgurul alattam pedig nem tartozom a cingár huszárok közé

gus 2016.01.21. 22:34:18

@holaci: Szia! A CM 125 nagyon jópofa kis szerzet, pár hónappal ezelőtt láttam egyet Budapesten a Széchenyi hegyen. Lehet, hogy a tied volt?

holaci 2016.01.22. 10:30:29

@gus: múlt év szeptemberében került hozzám a motor előtte 10 évig ugyan annál volt ő Budapesten lakik és sokat járkált minden felé igy nem kizárt hogy láthattad.
süti beállítások módosítása