Moped blog

Honda Camino tuning (1983) – Pehelysúlyú ágyútöltelék

2017. március 04. - gus

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

 

A hazai mopedes szubkultúra az elmúlt években a fejlődés és gyarapodás útjára lépett, bár néha még mindig azzal a szégyenérzettel robogok végig mopeddel a városon, mintha csokit loptam volna a közértből. A Moped blog mellett a Turbometal csapata jár leginkább az élen abban, hogy ez az indokolatlan szégyenérzet a mopedesek körében csökkenjen, és hogy a mopedezés szerethető oldalára is végre napfény vetüljön.

caminofenyelthdmeret_0.jpg

A mopedezés napfényes oldalán

Mai tesztünk alanyát, egy szép Honda Caminót Milán, a Turbometal oszlopos tagja ajánlotta fel. Nagyjából két éve teszteltem már egy Caminót Gödön, akkor nagyon jó általános benyomást tett rám, a fékek, a futómű, a kidolgozás minősége mind-mind korrekt volt, egy dolog hibádzott csak: a motorka nem nagyon akart 35 fölé gyorsulni.

Na ezt a problémát orvosolta Milán rövid úton, amikor minőségi tuningalkatrészeket ajándékozott a Caminónak. A váz és a műanyag burkolatok eleve jó állapotban voltak, azokhoz nem kellett hozzányúlni. A kopó-fogyó alkatrészeken túl (új szíj, új fékbetétek, új gumik) csak a blokk megpiszkálása volt indokolt.

caminofenyelthdmeret_8.jpg

A váz és a burkolatok rendben vannak, a matrica is gyári

Viszont aki ismeri a kétüteműek lelki világát, tudja, hogy a motortuningnak csak akkor van értelme, ha az ember rendszerben gondolkozik. Hiába fúrjuk fel a hengert, ha a megnövekedett erőhatásokat a főtengely nem bírja el, vagy ha a porlasztó nem tudja kellő mennyiségű keverékkel ellátni az égésteret.

A teljes körű tuning jegyében Milán külföldről – alapvetően Amerikából és Hollandiából – rendelte meg a minőségi alkatrészeket. A blokk környékén a hokiban bevett sorcsere történt: a henger, a dugattyú, a hajtókar, a főtengely és a porlasztó is újonnan került beépítésre. 

caminofenyelthdmeret_7.jpg

Nem csak az új blokk, de a jó kis rezós kipu is eléggé megszaporítja a ménest

Teljesítményadatot senki sem tud, de 20-ról égészen 50-ig olyat tol a pehelysúlyú variátoros kismotor, hogy némi rodeós előélet mindenképpen előnyt jelent. Ha Milán nem készített volna fel jó előre, hogy mire számítsak, nem kizárt, hogy hanyatt vágódtam volna a motorral, de még így is kicsit úgy éreztem magam, mint Münchhausen báró, aki a törökök elleni csatában felült a repülő ágyúgolyóra. caminofenyelthdmeret_14.jpg

Nem sokat látni a mutatót 60 alatt

Bár a szokásos csillapítatlan mopedfelfüggesztéstől sokat nem érdemes várni, azért még tudja tartani a lépést a megnövekedett teljesítménnyel. Ahogyan a Magura fékek sem szorultak különösebb tuningra, egy kis takarítás, új fékpofák, és máris fognak rendesen.

A tuningnak leginkább a viszonylag gyorsan fogyó fogazott ékszíj, valamint a fogyasztás látta kárát, hiszen ez utóbbi 4 liter alá nehezen vihető, de ugye fölösleges ecsetelnem, hogy ez a műfaj mennyire nem a deciliterek lefaragásáról szól. Kétségtelen, hogy egy 4 ütemű 125-ös ennek a feléből is eljárkál, de akkor itt most az alma és a körte komparatisztikus vonatkozású összehasonlításának fennforgásával van dolgunk.

caminofenyelthdmeret_17.jpg

A fogazott szíj közelharcot vív a lóerőkkel

A Camino-tuning nem volt olcsó mutatvány, és mondanám, hogy „de minden fillért megérte”, ha nem tudnám Milántól, hogy a motorra fordított összeget sosem fogja viszontlátni. Egyéb motorfelújítási projektek miatt a szeretett Caminónak sajnos mennie kell. A motorka kikiáltási ára 160.000 forint, ami a nagyjából eddig összesen 250.000 forintnyi ráfordítás fényében kimondottan kedvezőnek mondható. 

Ha nem lenne A jogsim, meg egy 500-as Hondám a kertben, valószínűleg komolyabb formában elgondolkoznék azon, hogy egy ilyen mérges kis mopedre benevezzek.

A hirdetés itt érhető el. A képeket és a tesztlehetőséget pedig ezúton is köszönöm Milánnak.

caminofenyelthdmeret_15.jpg

 ‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

ⓜ ⓞ ⓟ ⓔ ⓓ   ⓑ ⓛ ⓞ ⓖ

 

Ha van olyan mopeded vagy érdekes kismotorod Budapesten, amit egy rövid tesztre szívesen kölcsönadnál, akkor ezt a blog Facebook-oldalán vagy a  mopedblog@indamail.hu címen jelezheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://moped.blog.hu/api/trackback/id/tr5712309695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizarrboy 2017.03.07. 14:32:29

A piaggio ciao is dettó .formában
Az is egy kis tuningal letépi az arcod ...ha az ember nem dől előre simán hanyatt vágja !!

roooger 2017.03.08. 09:23:51

Üdv!
Írod, hogy csillapítatlan felfüggesztés. De a hátsó azért csillapított, vagy nem?

gus 2017.03.08. 22:24:52

@bajodvane: Valszeg az sem. Az egyetlen moped, amit teszteltem és csillapított hátsó telója volt, az a TVS Eko.