Moped blog

Kisköbcentis nagy kaland

Egy 15-20 éve nem használt Piaggio Ciao újrafelfedezésének története

2017. október 18. - gus

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

Következzen Andor története, ami egy 15-20 éve már-már teljesen elfeledett Piaggio Ciao moped újrafelfedezéséről szól. Nagyon örülök, hogy a mopedezés másokat is ennyire felvidít, egyre többen fedezzük fel a mopedekben rejlő lehetőségeket, és ez a műfaj főleg azoknak okoz külön örömöt, akik tudják, hogy néha nagyobb élmény a lassú robogás közben a tájban gyönyörködni, mint fékevesztetten száguldani.

⇩ ⇩ ⇩

 

Olvastam a blogon a Ciao bejegyzést, leírást.  Követem is az oldalt, mert érdekelnek a mopedek is. Nekem is van egy PX verzió, kb. 80-as vagy azelőtti lehet, kopottas katonazöld színben, eredeti állapotában.

Korábban (15-20 éve) fiatal suhancként napi használatban volt, iskolába és munkába járásra használtam, néhány kilométereket tettem meg vele a városban, rendszerint full gázon. Ki is volt kopva a motor, mert üveghangon kipörgött, max. fordulaton 50-55 km/h volt a mért vége.
Ma már inkább csak alkalmi poroszkálásra használom és néha járatom.

55sz_ut_meletti_kerekparuton_1.jpg

Viszont most azért írok, mert pár hete gondoltam egyet, és kíváncsi volnék, hogy

- mennyi lehet a fogyasztása ennyi év után?

- kibírható-e vele akár 100 km is? 

- meddig tudnék elmenni vele 1 tartály benzinnel?

Az inspiráció szintén hasonló mopedes oldalakról jött, láttam, hogy mopedekkel kirándulni járnak, akár több 100 km-ekre is elmerészkednek. Legutóbb egy Balkán-Adria tengerparti túráról olvastam, ami befészkelte magát a gondolataimba, és ennek hatására tettem fel magamnak a fenti kérdéseket. 

 dunafalva_toltes_1.jpg

Így elhatároztam, hogy (bajai lakos lévén) Bajáról Dél-Bácska másod és harmadrendű útjait bejárom (a jó minőségű kerékpárutakat is igénybe veszem ott, ahol lehet) a kis gyösszel utazótempójában, és közben gyűjtöm a tapasztalatokat. Először 60 km-re merészkedtem el, szigorúan állandó 30-32 km-h átlaggal, mert nem gondoltam volna, hogy kibír ekkora országúti távot. 

Miután ez a „küldetés” sikeres volt, megdupláztam a távot, és már 120 km-re merészkedtem el, és vittem magammal plusz üzemanyagot is, hátha nem lesz elég, ami a tankban van.  De végül elég lett, sőt maradt is benne. Ekkor elővettem a kis Piaggio gépkönyvét, és megnéztem, mekkora a tartály, és milyen üzemanyagfogyasztással kell számolnom. Ezek az adatok:  2,8 liter, illetve 1,5 liter/100 km. És jött a harmadik kérdés: hogy vajon  meddig tudnék elmenni vele egy tartály benzinnel. A gyári adatok alapján a 2,8 liternek 185 km-re kell elegendőnek lennie. bacska_mopedtura_178km.jpg

Terveztem is egy Bácska-túrát a Google Maps-en, alsóbbrendű utakon, és 180km-t lőttem be célnak. Háztól házig.  Rbiker appon logoltam az utat, és rögzített mindent. 

Egy napos 20-25 fok közeli szeptember eleji szombati napon megtettem a kb. 6 órás utat!  Vártam nagyon a napot, izgultam is, hogy vajon ennyit kibír-e. Közben nagyon élveztem az utat! 1 kajálással és 4 kisebb pihenéssel egybekötve, lassan menni, közben berreg alattam a kis köbcentis másfél lóerő. Kis köbcentis nagy kaland volt! A magammal vitt másfél liternyi plusz keverékbenzint azért vittem magammal, hogy ha kifogy a tankból a benzin, utána tudjak tölteni...  De nem kellett. eurovelo6_kerekparut_toltes_allamhatar_hu-srb.jpg

A végeredmény: 178,7 km lett a Rbiker GPS szerint a táv, amit hiba nélkül teljesített a 30 éves technika! És mindezt úgy, hogy NEM FOGYOTT KI a 2,8 liter a tartályból! Tehát háztól-házig hazahozott a kis gép. Mivel nem tudtam, mennyi is maradt a tankban, és nem akartam újra feltölteni teljesen, ezért másnap elindultam vele a városban, és 600 méter után kifogyott, nyílván nem tud teljesen kifogyni, és tartály alját sem szívja szárazra, így teljesen sejthető volt, hogy a 178-km távolságot hajszálnyira kiszámoltam! :) 

Üdv mindenkinek! 

- Andor Bajáról -

d_falva_d_szekcso.jpg

 

ⓜ ⓞ ⓟ ⓔ ⓓ   ⓑ ⓛ ⓞ ⓖ

 

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

 

Ha van olyan mopeded vagy érdekes kismotorod Budapesten, amit egy rövid tesztre szívesen kölcsönadnál, akkor ezt a blog Facebook-oldalán vagy a  mopedblog@indamail.hu címen jelezheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://moped.blog.hu/api/trackback/id/tr7012899430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

commentes nikk 2017.10.19. 11:44:16

Szuper a betűtípus, apró, de legalább olvashatatlan karakterekkel van tele. Most ezt tényleg nem látja, aki kitette???

Parajpuding 2017.10.19. 18:40:16

@commentes nikk: Ctrl és + billentyűkombó a titok a problémádra pajti.

mükkemakk 2017.10.19. 19:41:50

Ma a puch maxival mentem 30 km-t az is hasonló erőmű...holnap az R1-el megyek 200 km-t.

dugo66 2017.10.19. 20:49:58

fasza' volt, de könyvet azért ne írj....

commentes nikk 2017.10.19. 22:52:29

@Parajpuding: érdekes, egymillió másik blog.hu-s poszt eleve normálisan jön be, nemtom micsinál a kontrolplusz, de le is szarom, mert ha eleve nem olvasható, akkor lefosom. Csak gondoltam szólok, hogy fos (egy ugyanilyen betűkészletű blog volt, de azt Mongóliából írta a csávókám kb egy abakuszon, szóval ott érthető volt).

gus 2017.10.19. 23:01:12

@commentes nikk: Nálam telefonon és számítógépen is tökéletesen olvasható, a betűnagysággal sincs probléma. Nálad lehet valami gond.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.20. 00:41:40

Haha, jó volt köszönjük.Engem is érdekelnek ezek a kis gyöszök, bár én erősen túlsúlyos lennék nekik.Azért sem vettem még, mert egy kicsikét sokallom az itteni árukat, simán elkérnek egy 15 éves darabért kéccázezer forintnyi pénzt.Annyiért meg már lehet kapni mást is...
A betűtípussal, olvashatósággal semmi gond nincs; ahol van, ott a felhasználót kell cserélni... :D

delejes 2017.10.29. 18:57:12

Régi szép idők... cca 35 évvel ezelőtt Pécsről sokszor mentünk Fonyódra strandolni, én Babettával, a többiek javarészt Jawával, néha egy Rigás is csapódott, de annak általában árokparti kókányolás volt a vége. A Babszinak emlékeim szerint sose volt baja.