A mopedblog ötlete tegnap pattant ki a fejemből.
A blog elsődleges célja annak a közkeletű vélekedésnek a megcáfolása lenne, hogy egy pedálos kismotor alkalmatlan a nagyvárosi közlekedésre, legfeljebb csak vidéki falvakba való, ennek folyományaként pedig remélhetőleg a mopedeket méltatlanul sújtó negatív előítéleteket is sikerül majd legalább mérsékelni. Öt mopedes évet magam mögött hagyva eddig azt tapasztaltam, hogy Budapesten is jól használható, szerethető, de sajnos gyakran lenézett közlekedési eszközről van szó.
Írásainkban természetesen a kritikának is helye lesz. Esetről esetre fogjuk majd megvizsgálni, hogy mely mopedek mekkora mértékben valók városba, köztük ugyanis a teljesítménybeli különbség nem elhanyagolható, noha egyik esetében sem kell attól tartanunk, hogy a segédmotorokra előírt sebességhatárt jelentős mértékben túllépjük. A jövőben tehát megpróbálunk minél több mopedet felkutatni, és a bennük rejlő lehetőségeket, egyediségeket, ínyencségeket és buktatókat bemutatni, de a mopedek-kismotorok fenntartásával, javításával kapcsolatban is igyekszünk tanácsokkal szolgálni. Reméljük, a blog nem csak azok érdeklődésére tarthat majd számot, akik egy mopedben már megtalálták számításukat, hanem azokéra is, akik eddig még nem mertek motorra szállni, de a tömegközlekedés vagy az autó olcsó, könnyen fenntartható és gyors alternatíváját keresik.
De a blog természetesen nem csak mopedekről fog szólni, igyekszünk majd a motorozáshoz tágabban kapcsolódó témákat is megpendíteni, ügyelve természetesen arra, hogy a mopedes és nem mopedes bejegyzések közül az előbbi felé billenjen a mérleg.
(Ja, és ha van Budapest vonzáskörzetében olyan mopeded, amit kölcsönadnál egy körre, hogy írjunk róla, szívesen vesszük!)
Mopedre fel!