Moped blog

Moped blog

Simson S51 Enduro (1986) - Nem csak horgászoknak

2016. november 25. - gus

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld S51-esemet, nem vártam tőle sokat. De arra azért még a legmerészebb pesszimista sem gondolhatott, hogy minden szar lesz rajta. Értsd: MINDEN. Kinézetre nem volt vész, de ez sovány vigasz volt akkor nekem.

Simson2.jpg

"Kinézetre nem volt vész"

Alapjárat nem nagyon volt, a motor simsonos mércével mérve is szarul ment, cserébe megevett 4 litert százon, a fék nem nagyon fogott, de azért folyton beragadt, a váltó szét volt kopva, nem vette be az 1-est, a felfüggesztés rugói kipuhultak és a váz is ferde volt. A két év alatt, amíg nálam volt, kétszer is dugattyúcserére szorult a blokk, és mire Lukáccsal úgy, ahogy helyreráztuk, plusz ráraktam két vadiúj gumit, meg is érett az eladásra.

Azt hiszem, olyan 60.000 körül adtam el ajándék sisakkal, de majd' egy százast költöttem rá menet közben. Anyagilag és idegileg (nem volt olyan hónap, hogy ne kellett volna valami komolyabb mókolást eszközölni rajta) tehát nem érte meg, de legalább megtanultam rajta motorozni. 

img_3582.JPG

Így kell kinéznie egy Simsonnak

Félreértés ne essék: nem derogált nekem a simsonozás, sőt! Én lettem volna a legboldogabb, ha van egy hadra fogható Simsonom, amivel bárhová elindulhatok, but it has just never happened.

Mai fejjel már tudom (és erre többek között Péter motorjai irányították rá a figyelmemet), hogy Simsont nem szabad a kínálat aljáról horgászni (Honda XBR-t speciel sikerült). Inkább legyen nagyjából rendben a motor, mert ha minden hibát normális (értsd: nem magyar vagy kínai) alkatrészekkel akar az ember orvosolni, az komoly pénzráfordítást igényel, a folyamatos szereléssel elpazarolt időről most nem is beszélve. Péterrel abban is mélységesen egyet kellett értenem, hogy egy Simson legnagyobb potenciális ellensége a tulajdonos maga. Ha nem törődik megfelelően a kétkerekűjével, akkor az 20.000 kilométert sem fog elmenni bontás nélkül. Ha meg igen, akkor akár 100.000-et is. Péter egyébként egy évben legfeljebb egyszer hajszolja a Simsonját 50 fölé, általában alig 40 fölött járkál vele. Persze lehet ezen kacarászni, de az idő és a számok Pétert igazolják.

img_3581.JPG

30 év alatt még 7000 kilométert sem futott

Péter S51 Endurójában alig több, mint 6000 kilométer van. Igen, tényleg ennyi, és ezt a motor minden porcikája visszaigazolja (bár majdnem ilyen szép állapotban van a közel 100.000 kilométert bontatlan blokkal futott Simsonja is). A fékek fogáspontja határozott, a motor kellemesen nyomatékos, de gázadásra szépen megindul, és pörögni is hajlandó. Minden tökéletesen olyan, amilyennek lennie kell. Egyedül a magasra húzott kipufogóval nem tudok megbarátkozni, ami az ember jobb lába mellett megy el belül, ezért kicsit kényelmetlenebb a póz, mint a sima S51-esen. De ez legyen a legnagyobb baj, ennyi kompromisszumot bármikor vállalnék azért, ha egy ilyen állapotú S51-es Simsonom lehetne. Pétertől gyakran kérdezik az utcán, hogy mennyiért adná el egyik vagy másik motorját, de a válasz mindig ez: nem eladó. Pedig egy ilyen állapotú és ennyire keveset futott példányért több százezer forintot is el lehet kérni, Németországban pedig a szép és keveset futott darabok 2000 euró környékéről indulnak.

img_3585.JPG

Szép a króm a kipufogón, nem csörög a blokk - ezeket az én Simsonom sose tudta

Egy jó állapotú Simson nem csak horgászoknak (bár tudnám, hogyan terjedt el ez a hülye sztereotípia), hanem bárkinek jó szívvel ajánlható. Persze nem űrtechnika, de ennek nem csak hátrányai, hanem előnyei is vannak: ami nincs, az nem tud elromlani, és egy kis hozzáértéssel - szigorúan minőségi alkatrészekkel - könnyen orvosolni lehet a felmerülő problémát. Az S51 bőven tudja tartani a városi tempót, és ha a a porlasztó nincs szétkopva és jól be van állítva, akkor a fogyasztás is megáll 2 liter alatt.

Én szívem szerint mindenkire ráakasztanék egy jól működő Simsont, hogy azon tegyen szert némi rutinra, mielőtt motoros jogosítványt szerez. Mert aki Simsont tud vezetni, az később a nagyobb vadakkal is könnyen elboldogul.

img_3583.JPG

Azok számára pedig, akiket nem csak az én kontrollálatlanul hömpölygő szövegfolyamom, de a szikár típustörténet és a technikai részletek is érdekelnek, Péter volt kedves egy igen részletes áttekintést írni. Befejezésül ezt olvashatjátok.

Az S50 sorozat utódját, az S51 sorozatot 1979 végén mutatták be a Lipcsei Nemzetközi Vásáron, de sorozatgyártásba csak egy évvel később, 1980-ban került (ebben az évben párhuzamosan gyártották még az S50 típussal).
Az S51 sorozatot a gyártás kezdetén az S51N, S51B1-3, S51B1-4 és az S51B2-4 (electronic) típusok képviselték. Az S51E-t csak közel két év múltán, 1981 telén mutatták be a nagyközönségnek, sorozatgyártásba pedig csak 1982-ben került.
A könnyű terepre szánt enduro típuson néhány változtatást eszközöltek a széria változathoz képest: a kipufogócsövet felemelték, hővédő ráccsal látták el a krómozott dobot, magasított kormányt szereltek rá (hogy terepen jobban irányítható legyen), bordázott/steppelt ülést kapott (kevésbé csúszkált rajta a vezető), módosították a lábfékkart, két fokozatban állíthatóvá tették a krómozott spirálrugós hátsó teleszkóp,ot jobb oldalon szélesebb lett az első és a hátsó lábtartó vas, a motorblokk felett 2 db merevítőt helyeztek el a váz stabilitása érdekében, kihajtható lett a lábfékkar (mint a korabeli terepmotorokon), az első teleszkópokra gumiharmonikát szereltek, módosított csomagtartót kapott, a hátsó sárvédő 6 cm-rel rövidebb lett a többi típushoz képest, az első sárvédőről elhagyták a merevítést, a felnikre Pneumant K32-es terepgumik kerültek, valamint a motor megkapta az electronic típus tirisztoros gyújtását. Mivel az enduro akkor a típus zászlóshajójának számított, ezért polírozott alumínium felniket és polírozott generátorfedelet kapott.
A négysebességes motorblokk teljes mértékben (valamennyi áttételével) azonos volt az electronic és a B típus motorblokkjával.
Kezdetben az enduro jellemző színe az ezüstmetál (Al-Silber Metal Effekt Farbton) volt, majd később, 1985-1986-tól egyéb színekben is gyártották. 1988-ban megszűnt az ezüst és az okker fényezés, amelyet 1990-ben az atlaszfehér váltott fel.
Több egyéb módosítás mellett 1988 végén a 6V-os rendszert a modernebb, 12V-os rendszer váltotta fel, ezzel egyidejűleg a 35/35W-os bilux lámpát 35/35W-os halogén lámpára cserélték.

Magyarországra csak a '80-as évek közepétől kezdték nagyobb számba exportálni, kizárólag az S51E, valamint 1988 végétől az S51/1E1 típusokat.

- Péter -

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát.

‹⊗›

ⓜ ⓞ ⓟ ⓔ ⓓ   ⓑ ⓛ ⓞ ⓖ

 

Ha van olyan mopeded vagy érdekes kismotorod Budapesten vagy Budapest környékén, amit egy rövid tesztre szívesen kölcsönadnál, akkor ezt a blog Facebook-oldalán vagy a  mopedblog@indamail.hu címen jelezheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://moped.blog.hu/api/trackback/id/tr911807451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habodo 2016.12.24. 03:35:10

A simsonos tapasztalat nem sokat ér nagymotoron. A kuplung, váltó kezelés még tényleg jól is jön, de ennyi. Amúgy óriási a különbség. Volt simsonom, de mindig is rendes, erős és megbízható nagymotorra vágytam, nem egy 50ccm-es, kétütemű, elavult szoci bicikli pótlékra.

greenkeeper 2016.12.25. 19:44:54

Nekem is volt simsonom 51-s, 4 sebességes, átlag napi 12 km-t használtam munkába járásra.. 16 éves volt amikor vettem, megkímélt állapotban nem is volt semmi különös baja. Bár a kipufogót ki kellett égetni annyira sok olajlerakódás volt benne. A bácsielmondása szerint mindig maga keverte az üzemanyagot ::)) cirka 25-s keverékkel járt. Mikor elhoztam kb. 200 méteres füstcsík volt utánam.
A maga szintjén nem volt rossz gép, persze egyszer én is komplett felújítottam a blokkot, és az is igaz nem kímélő üzemmódban vezettem.
A második felújításhoz már nem volt kedvem, eladtam,de szerettem használni.

Bxx 2016.12.29. 13:03:03

@habodo:
Én pedig azt mondom, hogy hasznos a Simsonos tapasztalat nagymotoron is.
Valóban, kicsit más, de alapjaiban véve nagyon sok minden azonos.
Igen, szokatlan volt átülni az ezresre Simson és ETZ után, de ha tudsz gondolkodni és helyén van az eszed, akkor nagy baj nem érhet.

Az utolsó mondatod legutolsó tagmondatával nem értek egyet. Ha ezt írod, akkor ott valami bibi volt, de ha olvasod a hozzászólásom, biztosan leírod, hogy miért ezt váltotta ki a Simson márka belőled...

poteka 2017.01.05. 10:45:53

Az NDK-ban bizonyos Simson-típosokat (például az 50 cm3-nél nagyobb S51-eseket) "könnyűmotorkerékpárként" hozták forgalomba, mivel meghaladták a segédmotoros kerékpár ottani definíciójának határait.
Azért nem nehéz észrevenni, hogy a Simson tényleg motorszerű formailag is, szerkezetileg is, valamint a kezelőszervei is pontosan olyanok elrendezésüket tekintve. Nyilván régebben nem volt más választásunk, mint a fokozatosság, mivel Simson után jöhetett a 125-ös MZ, aztán a "nagytézé", a 90-es években meg valami erősebb (én is így csináltam, a 2 lóerős Riga után 20 lóerős ETZ-m volt, majd 50 lóerős Transalp, végül 90 lóerős XJ900).
Manapság viszont jóval könnyebb nagyokat ugrani, mivel egy patent Simsonról kb. árában át lehet ülni egy rendszámos, de lepukkant ezres sporttúra gőzösre is. Ott valóban nem jelent annyit a simsonos tapasztalat, mintha fokozatosan ülne az ember egyre nagyobb gépekre.

boom2 2017.01.05. 10:53:23

"kihajtható lett a lábfékkar (mint a korabeli terepmotorokon).." itt a berugókarra gondolt a Péter, ami legalább akkora szívás is volt, mint amilyen jó volt. Legalább 2x dőltem el miatta, mert beleakadt a gatya szára és több motoros haverom is így járt a sajátjával.
Nekem 6V-os tirisztoros 88-as évjáratú volt. Vágytam is a 12V-osra, ami egyik cimborának volt, mert sokkal jobb fénye volt, és mutatós elektronikus fordulatszámérő is volt rajta... nem a LED-es.
6 évesen vettem a motort 4,5 évig használtam. Pontosan 2 liter/100km fogyasztott alattam, műszaki gondja egyszer sem volt. Stabil, jól kezelhető motor, simán lehet vele jégen is motorozni.

boom2 2017.01.05. 11:14:08

@poteka: ""könnyűmotorkerékpárként" hozták forgalomba, mivel meghaladták a segédmotoros kerékpár ottani definíciójának határait."
Itthon is meghaladták! Csak rendszámmal lehetett volna forgalomba hozni.. a rend éber őrei szóvá is tették párszor.

poteka 2017.01.05. 11:32:12

Illetve úgy tudom, hogy nem állíthatóvá tették a hátsó teleszkópot, hanem beszerelték az ETZ alapból állítható hátsó teleszkóppárját.
Amúgy nagyon vágytam akkor egy ezüst Enduróra, de mire elég nagyra nőttem (a jogosítvány akkor még nem volt annyira fontos), akkorra volt vagy 30 ezer forint újonnan, a Riga meg "akciós" volt a vas-műszaki boltban :).

vilkas 2017.01.05. 13:12:50

Kedves boom2! Jogos a felvetése, de csak részben van csak igaza. Az igaz, hogy nem minden SIMSON volt már eredetileg sem segédmotor, de létezett segédmotor verziója gyárilag is. Ezek voltak az ún. S51NH jelölésű gépek. Csak 3 fokozattal rendelkeztek, más áttételekkel és fojtással bírtak, így kicsit lassabbak voltak. Nem voltak indítókulcsosak (gombbal lehetett leállítani őket), semmilyen akku nem volt bennük, gyárilag nem volt sem csomagtartójuk hátul, sem km-órájuk. És a legfontosabb, amitől a hatóság előtt segédmotor volt a segédmotor: az adattáblája jobb sarkában ott volt a gyári beütés/festett jel: CM50, anno ez volt a segédmotoros kerékpárok hivatalos jelzése. A motorozásban jártasabb rendőrök is ezt keresték az igazoltatásnál... Az ára 1984-ben 12 ezer Ft volt, míg az akkor elvileg rendszámköteles S51B (amelynek a végsebessége meghaladta az smkp hivatalos 40 km/h-ját) 13 ezer Ft-ba került. Előjegyzéssel, több hónapos-éves várakozással lehetett megvenni ezeket a gépeket a MOGÜRT-től. Egy ilyen S51NH első tulajdonosa vagyok 1984-től a mai napig is....

hapsi 2017.01.05. 19:58:10

Gratulálok az index-nek, meg anyátoknak is! (Totalbike)
Másfél hónapos cikk, ami...
Vegyetek Simsont!

gss 2017.01.05. 20:00:46

@vilkas: nekem is ilyen volt,rövid idő után le is vettem a hengert a perselyt kireszelni a kiömlő teljes méretére
Nagy csók vagy/és jatt kellett hogy egy Simsont vki ujjonnan megvehessen.
A 2 személyre állítható hátsó teló viszont szerintem nem az enduro kiváltsága volt,a "bés"-en is ugyanaz volt.

Schütii 2017.01.05. 20:21:30

88-ban volt az Enduro 17800 Ft, a sima (3 sebességes) B-s meg 15800 ugyanabban az áruházban. 86 után már hivatalosan nem lehetett elintézni hogy segédmotorként lehessen őket használni, ebben az évben volt utoljára kapható az N-es is, így maradt az illegalitás meg a CM 50 házi beütése, papírhamisítás, meg ilyenek. 90-ben aztán jött egy új széria, gyakorlatilag B-s volt 4 sebességgel, de fojtva 40-re. 16 éves voltam mikor kaptam, és máig megvan, apám használja, igen már "horgász" motorként... Néha megyek vele azért egy rendes kört, mert a fílingje valami csodálatos, főleg azután hogy bő 100.000 km-t beletettem "aktív" koromban. Hm, régi szép idők...

Schütii 2017.01.05. 20:25:36

gss: Nem. Az állítható teló csak Enduron volt.

Powerslave 2017.01.05. 21:21:46

@habodo: Még minimálisan sem tudok egyetérteni. Volt részem Simsonban, és bár legszívesebben felgyújtottam volna, mert folyton szar volt, vezetéstechnikai szempontból nem sok különbség mutatkozott a nagyobb és komolyabb vasakhoz képest. Kevesebb kraftból kell mindent megoldani és egy motorabb motor jóval stabilabban fut. Ezen felül legfeljebb a nagyobb gépek tömege okozhat eleinte egy kis meglepetést. Ha valaki észnél van, és nem a nyélgázt keresi már rögtön elsőre, akkor a sámsonos rutin nagyon is sokat nyom a latba nagyvason.

Schütii 2017.01.06. 19:33:18

Powerslave: Egyetértek, a Simson megtanít a kuplungos/váltós motor kezelésének technikájára. Ha megvannak az alapok, akkor már csak megszokás kérdése a nagyobb vassal való közlekedés. Robogóról átülve jóval tovább tart ez az egész folyamat, így jóval több buktató vár az emberre.

Bxx 2017.01.06. 21:11:46

@Schütii: Én is egyetértek. Simson után kis ETZ majd egy ezres sportmotor jött. A 12 LE után jött a 150 LE. Igazából csak a súlyt kellett megszokni. Ha a motorosnak helyén van az esze, tudja mikor lehet húzni, akkor nagy baj nem lehet. A beidegződések (kezelőszervek elhelyezkedése) azonosak a Simson és az ezres sportmasina esetében.

Bxx 2017.01.06. 21:19:18

@boom2: Így van, a kihajtható berúgókarra gondoltam, gépelési hiba. Köszönöm az észrevételt. :) Megmondom őszintén a bés normál berúgókarja sokkal kényelmesebb. Nekem nem jön be a kihajtatós változat. Más kérdés, hogy terepen lehet, jobb a kihajhatós. Mindegy, én terepen nem járok. :)

Van egy '87-es bésem is, no meg egy '89-es electronicom, persze már 12 V-tal és halogén világítással. Ég és föld a kettő világítása.

Bxx 2017.01.06. 21:35:35

@vilkas: Az S51NH típusnak ugyanaz a váltó áttételezése mint az S51B típusnak. Az N-es szekunder áttételezése pedig 14:34, míg a B verziónál 15:34.
A 2,45 LE-re fojtott N-H típus kezdetben műanyag gyűrűs tolattyút kapott, később BVF16-N3-11- ill. BVF16-N3-12-es karburátort kapott, ahol a tolattyú útja rövidítésre került, azaz nem lehetett teljes gázt kapni. Közismert a henger kipufogó nyílásának fojtása valamint a kipufogó könyök meghosszabbítása és a kipufogó belső rendszerének megváltoztatása (csak egy lemezt kapott).
A németek csak annyit mondtak rá, hogy abgespecktes und gedrosseltes Modell.
Az N-H változat még kevésbé volt felszerelve a német belpiaci változatokhoz képest. Azok legalább kaptak km órát, hátsó lábtartót, csomagtartót, dudát és az ehhez szükséges szárazelemet.

Bxx 2017.01.06. 21:38:00

@gss: Ahogyan Sütii mondta. A bés teleszkópon nincs állítási lehetőség.

Bxx 2017.01.06. 21:50:36

@Schütii: Itt van előttem a képen látható enduro szállítólevele.
1986. március 26-án 16.800 Ft volt az ezüst enduro vételára a Budapest VI. kerület Bajcsy-Zsilinszky u. 59. szám alatti jármű szakboltban.

gus 2017.01.06. 22:54:44

@hapsi: Szia! Mennyiben számít egy 1986-ban gyártott Simsonnál, hogy 2016. novemberében vagy 2017. januárjában született-e róla az írás? Másfél hónap alatt elavult a cikk?

gus 2017.01.06. 23:01:26

@hapsi: Egyébként a november 25. azt jelzi, hogy akkor élesedett először, akkor még félkészen, véletlenül, kábé fél napra, amíg észre nem vettem, és vissza nem tettem vázlatba. Az első megjelenése a blogon a cikknek 2016. december 22. Ekkor került ki a blog Facebook-oldalára is. Ha figyelembe veszed, hogy 24-26-ig karácsony volt, karácsony és újév között pedig a Totalbike-osok is nagyrészt szabadságon vannak (mint sok ember), akkor látni fogod, hogy blogos és a totalbike-os megjelenés között kábé 5-6 munkanap telt el.

Mercel 2017.01.07. 10:13:04

@Schütii:

Részemről robogóról ültem át egy Yamaha DT125-re és a váltó úgy 1-2 napig volt furi, a magas építés úgy fél napig (rögtön az első fél napban pereceltem is egy hatalmasat ennek örömére a Bécsi út akkori kockakövein, nagyon durván lefejelve még biztos ami biztos alapon egy oszlopot is:D) de amúgy szerintem semmi különös nincs a robogóról motorra átülésre.
Jó ne egy XJR-re üljön át az ember az ötvenes sámliról mert bbbbiztos meghal két napon belül..:)

Az egész Simson legenda érthetetlen számomra - mielőtt robogót vettem kipróbáltam egyet - szar volt.
Nem konkrétan az a darab, hanem úgy az egész. Aztán amikor lecseréltem a robogót és elkezdtem motort nézni adtam neki még egy esélyt, fél napra kölcsönkaptam egy elvileg patika darabot - még szarabbnak tűnt.
Utána évekkel később poénból ráültem még egyszer és onnantól kezdve egyszerűen nem vagyok képes felfogni, hogy mit szerettek ebben a motorban az emberek.
Nem állapot kérdése számomra hanem egyszerűen eredendően ócska akkor is ha gyári vagy épp feljavított.
Nem értem. Komolyan.:)
De természetesen tisztelem mindenki hóbortját - csak nem feltétlen értem.:)

A trabi kultuszt még megértem, mert poén az egész "autóka", ha kicsit meg van okosítva még viccesen jól is megy a városban plusz meglepően jókat lehet vele kanyarodni meg egyáltalán rüttütütüüüü..:D

Bxx 2017.01.07. 11:44:10

@Mercel: Konkrétan mi volt a problémád azokkal a bizonyos Simsonokkal azon felül, hogy szar és ócska?

2017.01.07. 13:51:43

sok év simsonozás után valahogy nem sírom vissza mindennapi használatra ezeket a szarokat, egy 18 éves olasz 4T-re átülve megtapasztaltam, hogy mindenféle környezeti hőmérséklet és terhelés mellett is van stabil alapjárat, szélvdelem, normális használható fék és világítás, meg még a napi bevásárlás is simán elfér benne. Plusz végre elfelejthetem hogy folyton mocskos vagyok tőle valahol, és nincsenek a menetrendszerű gumibelső cserélgetések, és stoppolások se napirenden.
Nosztalgiából meg múltbamerengésből pedig nem lehet megélni, akárhogy nézzük ezek elbaszott szarok voltak már akkor amikor kiadták őket. Többet kellett volna koppintani abból a romlott nyugatról, hiába elvtársak...

Bxx 2017.01.07. 16:08:59

Ne haragudj meg, nem megbántásból írom, de a motor állapota mindig a tulajdonosát tükrözi. Ezek nem feltétlenül a motor hibái, sokkal inkább az a baj, hogy nem találtad meg az okozót.

A Simsonról fenn leírt negatív tapasztalataid közül eggyel sem találkoztam, pedig nagyon sok éve hajtom még több km-en keresztül ugyanazt a Simsont.
A Simsontól van jobb, van szebb, de nem általánosságban igazak azok, amiket leírtál, hanem a tiédre.

Felteszem a kérdést: ha a Simson olyan pocsék minőségű lenne, mint ahogyan azt leírtad, akkor szerinted a 26 éve befejezett gyártása után miért ível még mindig meredeken felfelé az ára? Miért kerül többe egy 0 km-es vagy egy pár száz km-t futott példány (S51), mint mondjuk egy vadonat új SR Aprilia robogó?

Gery87 2017.01.07. 21:50:13

Nagyon szép a gép ez tény....

De Pétert továbbra sem igazolja semmi....a fogyasztást és megtett kilométert illetően...csak amit ő állít.

A blokk bontásos sztorit is várjuk, abból kiderülne hogy AZ SEM mutatja a kilómétert csak a kopás mértékét, meglétét vagy hiányát...

A felhúzott kipufogóra meg a megoldás egyszerű: be kell ütni egy csövet a jobb lábtartóba és arra ráhúzni a gumit, így szélesebb lesz, több a hely a lábnak és kész...

Bxx

"Miért kerül többe egy 0 km-es vagy egy pár száz km-t futott példány (S51), mint mondjuk egy vadonat új SR Aprilia robogó? "

-mert van benne nosztalgia faktor...nem hiába Németországban adnak érte 2000 eurót ha épp fellángol az időszakos Simson mánia...
-mert a többi smkp-val ellentétben ez klasszikus motor formájú váltós, kuplungos járgány....nem egy CVT-s hokedli....ilyet meg már nem igen gyártanak sehol!
Ennyi a titka.

Bxx 2017.10.17. 12:32:47

@Gery87:

6.800 km-t futott a gép. Milyen blokkbontást szeretnél ilyen teljesítmény megtétele után? Nem értelek.
Milyen kopás lenne ilyen csekély km megtétele után?

Tákmesternek elmész. Másra nem vagy jó. Milyen cső, mi szélesebb? Megkérlek, keress más fórumot, oldalt, ez nem lesz jó neked. Egy Simsonnál nem kell tákolást végezni. Ez sajnos tulajfüggő. Egy ilyen gyönyörű darabnál pedig kéz levágás terhe mellett mehet bármilyen átalakítás.
Sajnos az ilyen "hozzáállás" miatt szenvednek a még menthető Simsonok végérvényes sérüléseket.

A fellángoás sajnos nem igaz, mert ez néhány éve már megy, ez állapot, ez egy tendencia, amit valaki vagy elfogad, vagy sem. A hozzászólásod óta eltelt közel egy év, de semmi sem változott, felfelé ment a Simsonok ára. A 2.000 €-ból még több lett, ami nem fellángolás eredménye.
Mellébeszélni lehet íróasztal mögül - szokásodhoz híven - fotelból, látható, hogy nem állapot, hanem tendencia.

Azt pedig elfelejtetted mondai, hogy megbízható technika. A Riga vagy a Mustang is váltós masina, nem cvt-s modell, mégsem keresi szinte senki ezeket.

Bxx 2020.01.04. 19:31:47

@Opelos burgenlandi: Sok féle ugratás létezik. Ha de a legdurvábbat nézed, törjön csak ketté alattad... Benne is van a leírásokban, KÖNNYŰ TEREPRE ajánlják a masinát.
Ha így látod, minden rosszindulat nélkül mondom, ne Simsont keress, hanem valamelyik japán gyártó példányát.
süti beállítások módosítása