Moped blog

Moped blog

Mire való motoron a rendszám? - Alapozó kurzus

2016. október 19. - gus

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.

‹⊗›

 

Korábban már szenteltünk egy leginkább ironikus hangvételű posztot a "kamu 50-esezés" rejtelmeinek, ezúttal megpróbáljuk a komolyabbik végét megfogni a dolognak.

Kezdjük azzal, hogy a motoron a rendszám a motor egyedi hatósági azonosítójele. Ebből sok minden következik, mindenekelőtt az, hogy nem szabad leszerelni, másokkal csereberélni, más motor rendszámát a sajátunkra felszerelni stb. (merthogy ilyenről is hallottam már). Emellett a motor hátulján lehetőség szerint függőlegesen, jól látható módon kell elhelyezni. Nem felhajlítva, nem kétrét hajtva, nem négybe flexelve, nem a kerékjáratba eldugva, nem 90 fokban elforgatva és nem 3 centi sárral betakarva.

Aki nem tud egy rendszámot normálisan felszerelni a motorjára, és háromhetente ronggyal megtörölni, az egyéb disznóságokra is képes, és inkább ne vegyen motort. Vagy ha már megvette, mindenki megelégedésére használja inkább közúti forgalomtól elzárt területen. A trükközések mögött ugyanis gyakran az azonosíthatóság megnehezítésének szándéka áll. És aki azt szeretné, hogy ne lássa őt a rendőr vagy a kamera, az valami nagy disznóságra készül, de minimum gyorshajtásra.

rtl_be.jpg

Erre szokás mondani, hogy nice try (forrás: rtl.be)

A segédmotorokat Magyarországon - szinte unikumként Európában - nem kell rendszámmal ellátni. Ez aztán körben forgó érveléssé korcsosul azt illetően, hogy mi is számít tulajdonképpen segédmotornak. Hiszen ha segédmotorra nem kell rendszám, akkor az, amin nincs rendszám, nyilván segédmotor. Itt gyakran a csík tolja a repülőt, a segédmotorként használt eszköz kiválasztásának a kreativitás és a morális skrupulusok szabnak határt. De azért egy 650-es Burgman még bőven jó lehet, ha a jelzésből sikerül a 6-ost lefaragni vagy kitakarni. Vagy egy 180-as Gilera Nexus, hiszen úgyis pont úgy néz ki, mint az 50-es, a gázt húzni meg a hülye is tudja, hát nem mindegy a köcsög rendőrnek, hogy én most 40-nel megyek-e vagy 130-cal? Hogy a kilométerórája miért van 160-ig skálázva? Na ne kössél már bele mindenbe!

A Gilera mellett még a Benelli Velvet nagy jolly joker: 125-östől 400-asig gyártották, de az összes úgy néz ki, mint egy mai közepes testű 50-es robogó. Meg hát a 400-as is csak óvodásoknak való 28 lóerőt tud, bárki simán elvezeti (nem), és igazán nem jelent nagy különbséget egy másfél lóerős Peugeot 103-ashoz képest (de).

sebessegoltara_blog_hu.jpg

Így nem lesz jó (forrás: sebessegoltara.blog.hu)

A rendőrök sokáig nem foglalkoztak azzal, hogy amin nincs rendszám, az most segédmotor, csopper, tank vagy repülőgép-anyahajó-e. Ha nincs rendszám, hát nincs, biztos segédmotor. Egy ideje azonban felröppent és papírsárkányként azóta is lebeg a szélben a hír, hogy a hazai segédmotor-állományt is rendszámoztatni fogják. Ez valószínűleg plusz költségekkel fog járni, de talán lesznek előnyei is: megbízhatóbb műszaki állapot, kisebb lopásveszély, a szabálytalankodók könnyebb azonosíthatósága stb. Ez a legnagyobb érvágást a "kamu 50-es"-sel, "125/50"-sel vagy egyéb "kismotorként használt" csodával közlekedőknek fogja jelenteni. Az ő járműveik ugyanis nagyon rövid úton eladhatatlanokká válnak, és legjobb esetben is csak donorként vagy alkatrészként fogják földi pályafutásukat folytatni. 

bikepics_com_honda_lead_100.jpg

100-as Honda Lead, a kamu 50-esezők nagy kedvence; apró szépséghiba, hogy 50-est nem is gyártottak belőle (forrás: bikepics.com)

Az orosz rulett sajátosan magyar formája az 50-esnél nagyobb motor használata rendszám és megfelelő jogosítvány nélkül. Ha az ember nem kerül bele egy balesetbe, vagy a rendőr nem szúrja ki, hogy egy segédmotorral hogyan tud a Szentendrein 90-nel kielőzni, akkor sanszos, hogy nem lesz belőle probléma. De azért nem nehéz motorral valami koccanásba vagy elcsúszásba beleszaladni, és főleg akkor, ha a motor a puff után olyan állapotba kerül, hogy nem lehet vele a helyszínről eltiplizni, a rendőrség és a biztosítótársaság is közelebbről szemügyre akarja majd venni. A motorkáról ki fog derülni, hogy hiányzik róla az egyedi hatósági jelzés, nem vett részt műszaki vizsgán, nem lett szabályszerűen forgalomba helyezve, a vezetőnek nincs érvényes jogosítványa rá, és az 50-esként megkötött biztosítás sem érvényes. Ez így együtt azért elég sok lesz a jóból.

v8forum_club.jpg

A 180-as Runner is nagy favorit, ugyanis kísértetiesen hasonlít az 50-esre; mondjuk 130-ig meg sem áll (forrás: v8forum.club)

A krónikus jogosítványfóbiások körében azonban egy valamivel kevésbé kockázatos módszer is terjed: sima B-s jogsival ülnek rá a 125-ösre, de úgy, hogy a motornak egyébként minden papírja rendben van. Plusz rendszámmal, vizsgával, forgalmival és törzskönyvvel is bír. Csak hát éppen a lovas nem érezte szükségét, hogy 40.000 forintot elköltsön egy kétnapos tanfolyamra, és levizsgázzon. Ilyenkor legfeljebb a kategóriára érvényes jogosítvány hiánya miatt büntethetik meg, ami az előző bekezdésben taglalt esetnél azért enyhébb megítélés alá esik.

Persze én egyik opciót sem javasolnám, inkább amellett törnék lándzsás útifüvet, hogy a kedves olvasó olyan motort tegyen a tompora alá, amire jogosítványa is van. Ha csak B-je van, és nem akar motoros jogosítvánnyal bíbelődni, akkor vegyen egy szép és jó 50-es motort. Városba az is elég jó, de itt a blogon két exkluzív túrabeszámoló (1 és 2) is bizonyította, hogy egy nyamvadék segédmotorral és némi kitartással akár Olaszországig is lehet jutni. Jó, kell hozzá némi vakmerőség és elvetemültség, de azért nem nagyobb, mint a kamu 50-essel való furikázáshoz.

img_1155.JPG

A Puch Maxim - garantáltan 50-es

Csikós Zsolthoz hasonlóan arról győzködném itt a nagyérdeműt, hogy "kamu 50-es" helyett érdemes inkább "igazi 125-öst" választani, és beruházni egy B125-ös jogosítványra. Hogy miért? Mert

  • így szabályos (ez mondjuk már sokakat eltántoríthat);
  • a jogosítvány gyorsan megszerezhető (ideális esetben egy hétvége alatt);
  • a tanfolyam nem drága (kb. 40.000 forint);
  • a 125-ös motor sem feltétlenül drága (MZ akad már 100.000 Ft környékén, de 200.000-ért  rendszámos robogót is kaphatunk);
  • mivel mindenféle hatósági adatbázisban regisztrálva van, a motorunkat valamivel kevésbé vonzó így ellopni;
  • mert utast is vihetünk (elugorhatunk a csajunkért, pasinkért a munkába, budapesti párocskák például a vonatjegy árából kétszer is legurulhatnak együtt fürdeni a Velencei-tóra);
  • utassal akár külföldre is mehetünk;
  • ugyanúgy használhatjuk a buszsávot haladásra, a járdát pedig parkolásra, mint az 50-essel;
  • autóútra és autópályára is felhajthatunk;
  • a 125-ös fogyasztása és biztosítási díja pedig nem magasabb az 50-esénél.

mz-etz-125-1990-12.jpg

20150522mz-trophy8.jpg

Ha olcsót akarunk, akkor az ETZ, ha stílusos veteránt, akkor a Trophy jó 125-ös jó választás lehet, de van mindenféle más is (forrás: moto.zombdrive.com/www.sportmotor.hu)

Mindezek fényében, úgy gondolom, a rendszámos, papíros 125-ös és B125-ös jogosítvánnyal rendelkező lovasa ideális párost alkot. Azzal, hogy valaki "kamu 50-est" használ, hosszú távon többet lehet bukni, mint nyerni, meg hát azért idézzük fel, hogy a rendszám nélküli 125-ösözés nem alkotmányos alapjog. Annyira egyszerű egy nyamvadt B125-ös jogsihoz hozzájutni, hogy az már szinte botrány. Vagy van a másik megoldás: akinek nincs nagyobb motorra jogsija, maradjon az 50-esnél. Nekem mondjuk van jogsim, de városban így is 90%-ban a nyamvadt mopedeimet használom.

Ja, és 125-ös motorból is lehet szépet, egyedit és minőségit választani. Aki nem hiszi, itt járjon utána.

 

‹⊗›

Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.

‹⊗›

 

ⓜ ⓞ ⓟ ⓔ ⓓ   ⓑ ⓛ ⓞ ⓖ

 

Ha van olyan mopeded vagy érdekes kismotorod Budapesten vagy Budapest környékén, amit egy rövid tesztre szívesen kölcsönadnál, akkor ezt a blog Facebook-oldalán vagy a  mopedblog@indamail.hu címen jelezheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://moped.blog.hu/api/trackback/id/tr5511805935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

khmizé 2016.10.19. 16:24:19

Egyetértek! Támogatom! . "gus" ismét jól megmondta, és igaza is van! Túraleírás mikor lesz legközelebb?

kecskebeka 2016.10.19. 19:23:10

Éppen ideje lenne rendet tenni a kamu ötvenesek közt Én fizetek mindent mint a katonatiszt ők semmit ráadásul ha kárt okoznak még beazonosítani sem lehet őket .

Pufibá 2016.10.19. 19:30:50

120-at megy az Aerox pedig 50-es! :-)

alex58 2016.10.19. 19:50:09

" ....a lovas nem érezte szükségét, hogy 40.000 forintot elköltsön egy kétnapos tanfolyamra, és levizsgázzon."

Hát ez a saját tapasztalatom szerint jó nagy marhaság, ajánlom senki ne dőljön be a különböző könnyedén odavetett kijelentéseknek, mert a valóságban sokkal bonyolultabb a B-s jogsi mellé a motoros jogsi megszerzése.

Én 2015. áprilisában jelentkeztem és végül 3 hónappal később került sor a vizsgára, aztán további 1 hónapot várhattam még a jogsim megérkezésére.

Először is tanfolyamot szervező iskolának le kellett adnia a megyei képzési felügyeletnek, hogy mikor lesz a következő KRESZ oktatás, amire én is megyek. Csak ezt követően lehetett kérni a KRESZ vizsgára egy időpontot, majd amikor azt sikeresen teljesítettem, akkor kezdődhetett meg a gyakorlati képzés.

Ezt két különböző napon a rutinpályán, egy harmadik alkalommal pedig a forgalomban teljesítettem. Pechemre olyan régen szereztem meg a B jogsit, hogy az akkor még nem létező elsősegélynyújtó tanfolyamot és vizsgát is teljesítenem kellett, ami nem okozott ugyan nagy gondot, de ez is plusz időt jelentett és 15.000 Ft plusz kiadással járt.

Miután minden követelmény teljesült, az oktatóm megkérte a gyakorlati vizsga időpontját, amire megint csak várni kellett egy keveset. Na ennyit a 2 napos tanfolyamokról !

midnight coder 2016.10.19. 20:13:11

Városban az 50 köbcentis mopedes potenciális szervdonor.

gus 2016.10.19. 20:51:14

@alex58: A várakozást én nem számoltam bele, mert az nem jelent extra elfoglaltságot. Én 2011-ben csináltam A-t, másfél hónap volt, de ebből összesen 5 napot töltöttem elearninggel (elmélet), majd kb. 3-4 alkalom volt a felkészülés a rutinvizsgára és a forgalmi vizsgára (gyakorlat). Szóval a várakozás nekem is sok volt, az effektív oktatás meg kevés, de ez sajnos egy ilyen műfaj. Tudom, hogy mostanában oktató- és vizsgabiztoshiány van, és lassulnak a folyamatok, de azért aki éveken szán arra, hogy jogosítvány nélkül motorozzon, azért rászánhat pár nettó napot a jogosítvány megszerzésére is.
Egyébként - és erről most nem írtam itt a posztban, mert nem akartam elkanyarodni a tárgytól - alapvetően mindenkinek a korlátlan A-t javasolnám, ha ki tudja rá szorítani a pénzt, és betöltötte az ehhez szükséges életkort.

gus 2016.10.19. 20:52:44

@midnight coder: Én 7 éve mopedezek Budapesten, eddig talán egy meleg helyzetem, ha volt összesen. Nagymotoron több meleg helyzetem volt sokkal kevesebb idő alatt.

gus 2016.10.19. 20:53:22

@Pufibá: 50-esnek 50-es, csak nem segédmotor (ha szigorúan nézzük).

gus 2016.10.19. 20:54:11

@khmizé: Thanks! Túraleírásra nyitott vagyok, ha kapok érdekes túrabeszámolót, akkor lesz. Ha nem kapok, akkor egy ideig nem lesz.

Gery87 2016.10.19. 21:04:31

Azon nem tudnál változtatni hogy a főoldalon ne teljesen "kibontva" max terjedelemben jelenjenek meg a cikkek? Betölti az összeset tök feleslegesen....csak lassul tőle az oldal!

Gery87 2016.10.19. 21:06:32

@midnight coder:

Ez így hülyeség...ami megy 50-60-at az "túléli"...

@Pufibá:

meg bilibe lóg a kezed:)

gus 2016.10.19. 21:33:11

@Gery87: Jogos! Csak mindig elfelejtem. De majd megcsinálom visszamenőlegesen.

Pepejoe 2016.10.19. 21:42:16

Nyilván azért töröm meg a renccámot az RR en kissé, hogy ne legyen olyan könnyen leolvasható messziről. Ez ilyen dolog, a rendőré meg hogy ne engedje, szóljon, büntessen, hang nélkül kifizetem. Hiszen igaza van.
Ne álszenteskedjünk már, hány évesek vagytok. Tényleg rengeteg disznóságra vagyok/unk képesek, még akár át is lépjük az 50 et a Bajcsyn pl.
A bűnözők nem a saját motoruk saját rendszámát törik meg, hanem lelopják másét és annyi. A rendőr nem mondja meg a bűntény felé haladó motor tökszabályosan álló rendszámáról, hogy az arra a sárga hondára szól e valóban vagy egy piros kawára, ennyi.
45 el közlekedtek az smkp val? Már ha tud többet, ez nem kötözködés. Vettem egy robit, hogy ne a nagyot fingassam nem jó időjárásokban, 36 évesen vitte a 62 t alattam. Épp elég volt a vácin. Mondjuk ezt a kis gépet le is nyúlták és nem vagyok meggyőződve, hogy bármi múlt a rendszám létén- nemlétén. De azért én is azt mondom, hogy legyen.
Az aerox meg nem megy 120 at. Bár biztos jó lehet egy olyan lélekvesztő 80 felett...

gus 2016.10.19. 22:46:01

@Pepejoe: Ha már kérdezted: az én segédmotorjaim 45-nél nem mennek gyorsabban, általában 38-40-es tempóval járok velük.
Egyébként nem érdemes összevetni különböző dolgokat: az, hogy valaki 45 helyett 60-nal megy, szerintem más kategória, mint ha félbehajtja a rendszámot.
Tesztkérdés: ha odamennék a motorodhoz, és meglátva a felhajtott rendszámot, visszahajtanám azt, hogyan reagálnál?

gus 2016.10.19. 22:58:17

Ja, és a traffik "ráhagyással" dolgoznak, senkit sem fognak leradarozni városban 52-nél, legalábbis a fix traffipaxok úgy vannak beállítva, hogy városban 68km/h-tól büntetnek, autópályán pedig 155-től (www.origo.hu/auto/20160413-tablazat-a-gyorshajtasert-jaro-buntetesekrol.html). Ha ehhez hozzávesszük, hogy sok motor órája csal felfelé kb. 10%-ot, akkor ebből az jön ki, hogy a motorod órájának városban 75-öt, autópályán pedig 170-et kell mutatnia ahhoz, hogy megbüntessenek. A felhajtott rendszám azt a célt szolgálja, hogy még ennél is többet mutathasson az órád?

első 2016.10.20. 07:10:41

Hogy változik a világ. Kőbájker 2 éve még rendszám nélküli Vespát (metálkék) tesztelt gond nékül.

lobster thermidor 2016.10.20. 07:19:34

Attól tartok, hogy két nap alatt még senkinek sem sikerült megszereznie a B125-ös jogsit. Az ugyan igaz, hogy nem kötelező beülni a KRESZ tanfolyamra, ezzel gyorsítva a folyamatot, de a gyakorlati órákat nem lehet elbliccelni, és a vizsgaidőpontokra is várni kell. Ha minden rendben megy, akkor pedig a vizsgák után a jogosítvány kiállítása is eltart néhány napig a közlekedési hatóságnak. Ettől függetlenül érdemes megszerezni a jogsit, mert a 125 köbcentis robogó sokkal biztonságosabb a városi forgalomban, mint egy 50-es. Én a jogsi megszerzése után a kis kedvenc Honda Todayról váltottam PCX-re, majd két év után últem át egy Honda S-Wingre, úgyhogy van tapasztalatom arról, hogy mit jelent egy nagyobb testű, gyorsabb, tekintélyesebb, es sokkal biztonságosabb robogóval közlekedni a forgalomban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.10.20. 07:25:09

Komolyan, az okos megoldások élharcosa vagyok, de az érvektől rosszul vagyok:
-Sokáig tart a b125 jogsi. Hát, a nullánál tényleg tovább tart, de várd ki. 2-3 hónap nem a világvége. csak el kell indítani a folyamatot. Esetleg, ha már okoska vagy, abban a 2-3 hónapban járj a 125-ös motoroddal, meglesz az a jogsi. Nem szép, de legalább dologozol az ügyön.
-Drága. Persze, a telefonod is drága, mégsem loptad. Meg a marhahúst sem lopod el a hentestől.
-Igazságtalan tetük a törvények. a) változtasd meg őket, b)el lehet menni.
-Az ugye sanszos, hogy a motoros előbb utóbb részt vesz egy balesetben, peches esetben komolyban. Ott milliókra fognak büntetni, annyit soha nem spórolsz az okos megoldásoddal.
-Drága. Most komolyan, ennyire? Mennyibe került a motorod? A sisakod? A csizmád? Kesztyű? Egyéb védőfelszerelés, mondjuk kabát? Egy átlag józan ember, mire motorra ül, elköltött minimum 300 ezer forintot. És drága a jogsi?
-Autópálya!!! Oda nem akartok felmenni?

szeri13 2016.10.20. 08:21:46

ne csak rendszamozzunk, hanem azt is nezzuk meg hogy mennyivel mehet az 50-es robogo. mert valahogy itt mindenki termeszetesnek veszik hogy 60al...

szeri13 2016.10.20. 08:24:06

@szeri13: segitek max 45 km/h es buntetnem aki tobbel megy, mint ahogy ezt teszik minden rendes orszagban.

L1e
kétkerekű segédmotoros kerékpár legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel, amely
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében

Crip Lee 2016.10.20. 08:52:30

A rendszám miatt kisebb lopás....... Ugyanmár. Az autókat is lopják mint a szél. A zsaruk meg majd 30-50e Ft-os robogókért fognak szaladgálni . Az 5-100 millás autókat sem kajtatják majd pont ezeket fogják

2016.10.20. 09:47:35

@gus: Majd ha pofánrúg utána, mert olyanba okoskodsz megint a turbómagyar fejeddel amihez semmi közöd akkor megtudod mit lép rá.

gus 2016.10.20. 09:49:44

@Crip Lee: nem a rendszámos autók lopási statisztikáját kell összevetni a rendszám nélküli motorokéval, hanem majd a segédmotorok lopási statisztikáját rendszámozás előtt és után.

2016.10.20. 09:53:54

@gus: Mi közöd ki mennyivel motorozik a városban/városon kívül? Asszed hogy 90-nél nem üt elég nagyot egy motor hogy ne csináljon ki? Motorra alapból nem azért ülsz mert tökölni akarsz a forgalomban, akkor terpeszkedhetnél a kocsiban is, közben meg majd más előzget téged minden irányból.
Amúgy is felfordul minden jóérzésű alak gyomra az ilyen önjelölt szabálylovagoktól.

2016.10.20. 09:56:06

@Crip Lee: Leszarják hogy van e rajta rendszám vagy se, ha pofánverik nem azért hogy azt tovább használja valaki más, még aznap darabokban lesz valami bontóban, aztán örülni fog sok ember az alkatrészeinek, aztán rendszámostól se kerül elő egyben a büdös életben :D

gus 2016.10.20. 10:05:55

@Valakiateleprol: köszi, hogy feladtad a magas labdát. Szóval: a rendszám nem a motoros tulajdona, nem lehet vele akármit csinálni. "A rendszámtábla olyan hatósági jelzés, mely a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának tulajdonát képezi." (35/2000. (XI.30.) BM rendelet 45.§)
Vagyis ha a rendszámmal variálsz, az olyan, mintha a bkv buszon az ülést hasogatnád fel, mert az is állami tulajdon. Ha én szólok neked, hogy ne hasogasd fel az ülést, akkor én vagyok a szar arc, mert szólok, nem pedig te, aki hasogatja?
Ami a pofánrúgást illeti, nem biztos, hogy érdemes a hatósági jelzés nem megfelelő használatát testi sértéssel tetézni.

gus 2016.10.20. 10:07:56

@trolol0: szia. Te a rendszám nélkül 125-ösözők vagy a nagymotoron rendszámot felhajtók táborába tartozol? Csak tudnom kéne, mert ennek függvényében válaszolnékna felvetésedre.

2016.10.20. 10:14:05

@gus: De érdekes módon rohadt sok év után most hirtelen az összes ilyen maszek csinálta firkász előkapta ezt a témát és ezen rugózik hetek óta, mintha nem lenne ennél minden más probléma nagyobb ebben a szarfészek országban,
hadd segítsek szofisztikáltabban látni ezt a dolgot, miután a drágalátós elmebeteg kormányok az államcsőd szélén billegetik ezt az országot, és a szétlopkodott pénz hegyekre érdekes módon olyan megoldást talál minden kormány a korrupció módszeres felszámolása és a mutyisták kipucolása helyett a közéletből, hogy vágjuk meg, húzzuk le adóztassuk szénné a sok balfaszt akik még itthon vannak ahelyett hogy elhúznának a többiek után a francba.
Mindjárt sorba véve a listát itt a regadó ami egy ordas nagy pofátlanság, és sehol nincs hasonló az eu-ban, ha behozol valami gombokat érő romot akkor is kifizetsz egy havi béredet mire esetleg kerül rá magyar rendszám, meg többhetes szopóroller következik, mert ki ha mi nem, mutyisztánban mi mindenkinél jobban tudunk mindent, hadd fizessen a paraszt ha egyszer volt pofája behozni.

aztán mikor eladja mert rájön hogy erre sincs pénze, ott a többi birka aki beperkálja a járgány reális árának a felét kitevő illetékeket minden adásvételnél, és viheti 2 évente műszakira, meg persze a kötelező se annyi mint segédmotorra, az csak mellékes hogy ha véletlen nem volt jogsi a kategóriára ott is jön egy párhavi szopóroller és lerántják az egyhavi kajapénzzel hogy legyen egy szál értelmetlen tanfolyammal több a listán, mert megint mutyisztán okosabb akar lenni a világnál, itt ugyan nem fogsz te B kategóriával 125-öst vezetni, nehogy lenyúlás nélkül maradjon ez a része az életnek.
Ezt így egybevéve már kb kijön bőven még egyszer az egész járgány ára, amit valahogy nem szívesen fizet ki senki a fillérre kikoplalt poén fizetéséből senki.

De rém egyszerű lenne a megoldás, ha nem a lopkodásra menne ki a buli ebben is, szépen eltörlik ezeket a pofátlan lenyúlásokat 125-ös méretig, kötelezőt, meg a műszakit belövik 5 rongyra alkalmanként, aztán majd sorba áll mindenki hogy lepapíroztassa a szarát amit eddig eszébe nem volt megtenni.
Közben meglenne az illúziója mindenkinek egy röpke pillanatra hogy ez tényleg azért van mert bűnmegelőzési célokat szolgál, de ehhez már nincs elég nagy naiv ember határon belül ha mégis az egy akasztani való barom.

2016.10.20. 10:15:30

@gus: megint csak olyanba vered a fasz orrodat amihez semmi közöd, meg a magad rendszámával foglalkozz baszkikám.

gus 2016.10.20. 10:21:32

@trolol0: én vettem egy jó állapotú 500-as Hondát Németországban, igaz, hogy 85-ös évjárat, de a regadó annyiba sem került, mint ha itthon vettem volna egy motort, és átírattam volna. Egy pár éves motornál már meredeken csökken a regadó. Azzal, amit írsz, nagyrészt egyetértek, csakmazt nem, hogy most akkor miért is nem jó az 50-es motor a városba? Miért kell helyette rendszám nélküli 125-ös? Én a Széll Kálmán térről a Blahára 12 perc alatt jutok el az 500-as motorommal. Mopeddel ugyanez 14 perc. Most akkor mennyit is nyerek, ha nem mopeddel megyek?

gus 2016.10.20. 10:23:11

@trolol0: nem jól látod, a rendszám nem az enyém. Nincs olyan, hogy "a magam rendszáma". Ez nem ugyanaz, mintha a motorodon a tükrödet hajlítgatnám, mert az a tiéd. A rendszám nem.

gus 2016.10.20. 10:28:22

@trolol0: egyébként a mosdatlan szájú megfogalmazásaid miatt nagyon közel jársz ahhoz, hogy te legyél az, aki elnyeri az első letiltást a blogon.

gus 2016.10.20. 10:40:27

@trolol0: Nem pontosan értem a logikádat: mivel tökéletesen rendben lévő járművel is el lehet ütni valakit, ezért nem is kell a rendszám. Hidd el, ez tévút. Ha láttál már rendszám nélküli motoros futárt, illetve rendszámosat, akkor láthattad a különbséget. Az egyik gyakran átmegy a piroson, felmegy a járdára, és ott húzza nyélgázon a gyalogosok között, a másik meg nem.

gus 2016.10.20. 10:50:40

@trolol0: Mindez, amin itt rugózol, elkerülhető volna, ha képben lennél, és a rendszám nélküli közlekedést nem tekintenéd alkotmányos jognak. Ha veszel egy normálisabb 50-es motort, azzal meg lehet futni emelkedőn is az 50-55-öt. Ha ez nem elég, elballaghatsz B125 vizsgára, nem bonyolult, és akkor ráülhetsz egy 125-ös motorra. A rendszám nélküli 125-ösöket pedig ne vedd meg. Ha elkezdik rendszámozni a kismotorokat, annyit sem fog érni, mint most.

Spanos 2016.10.20. 10:50:49

@kecskebeka: Rohadjon meg a szomszéd tehene. És miért kollektíve szopjon mindenki? Én jobbat mondok: állítsuk félre a segédmotorosokat és vizsgáltassuk át a motort. Ha nem olyan, akkor pénzbüntetés és jogsi elvétel X hónapra.

Spanos 2016.10.20. 10:52:53

@midnight coder: Igazad van! Be kell tiltani. És tudod mi a poén? Én meg városon kívül látom ezekben a potenciális veszélyt.

gus 2016.10.20. 10:54:00

@trolol0: Nem mondanám, hogy egyedül vagyok, egyrészt olvasd vissza a kommenteket, látni fogod, hogy nem te vagy itt többségben, másrészt te vagy az első, akinek itt 2 év alatt nem sikerült a megfelelően iskolázott tónust megütnöd, mindezt úgy, hogy azokat cseszegeted, akik nem pártolják a csalást.

Spanos 2016.10.20. 10:58:45

@első: LIKE!

Csak azóta lett rendes jogsija és befizette az adót. És fáj neki a nem homogén megkülönböztetés.

Spanos 2016.10.20. 11:03:42

@gus: Van egy korszakalkotó ötletem! Ezt terjesztd be a parlamentbe is: pld. elsős jogsis az első évben ne vezethessen erősebb autót, mint mondjuk 50Le-s. Aztán egy év után legyen 80Le-s, 3 év után 120Le-s, 10 év után meg 200Le-s.

Mert mint tudjuk, egy 50Le-s autóval nem lehet menni 150-el, így azzal nem is lehet meghalni olyan könnyen.

Itt nem arról van szó, hogy 650-es gépekkel mennek 50-es papírokal. Szerintem (jó, talán egy-egy elvetemült 160cm3-t is hajt), de átlagban max. 125cm3-es mocit hajt 50cm3-es papírokkal. És ezek szerint e miatt közveszélyesebbek? Én is gondolkodnék, hogy az Am6-ost 70cm3-esre cserélem, mert szarabb úton nincs ereje elindulni. (80cm3 lenne jó, de az csillagászati áron van).

Gery87 2016.10.20. 11:06:59

@trolol0:

Neked mi az isten bajod van?
Azért ne legyen rendszám ezekre a csettegőkre, mert úgy is csak "mutyi" az egész...azért mehessen bárki rendszám nélküli 125-össel mert úgy is csak "lehúzzák" a jogsival, meg kb mindennel? Elég hülye logikád van....

Senki nem mondta hogy ez a legégetőbb kérdés, de egy motoros, robogós oldal mi a hétveretes anyáddal foglalkozzon te szerencsétlen?

Te is azok közé tartozol akik azon vinnyognak hogy majd, esetleg, talán sohanapján...ki kell fizetni egy rendszám árát a fosukra, (aminek árát a megnyilvánulásod alapján te hetente ledöntesz a torkodon) vagy bajban lesznek a rendszám nélküli 125-ötösük miatt....(cumi).
Csak épp nagyon valószínű hogy ebből nem lesz semmi...már 10 éve téma hogy rendszámozás lesz.

Erdei osonó 2016.10.20. 11:27:24

@gus:
Egy ilyen, magát a nép hangjának képzelő tahóval minek állsz le vitatkozni? (oké, én is látom hogy baromságokat állít de akkor is felesleges)

Erdei osonó 2016.10.20. 11:42:14

Pisch János:
"Ennyi hülyeséget és faszságot már marha régen olvastam! " .........Hát haver, amit leírtál .........szóval én is.

Mercel 2016.10.20. 12:16:50

Alapjában véve egyetértenék a cikkel..

Azt a részét pláne aláírom, hogy addig nincs gond a kamuötvenesből és/vagy érvényes jogosítvány hiányából amíg nincs baj.
A baj viszont könnyen megvan akármilyen királyul motorozik / robogózik az ember.

Nekem jó pár éve úgy volt csúnya balesetem, hogy szerintem életemben először mentem 50-el (ha leszámítjuk azokat a pillanatokat amikor gyorsultam vagy fékeztem:D), aztán egy népművészeti agyagedény a dupla záróvonalon kezdett átkanyarodni előttem úgy 10 méterrel.
Megijedt a szituációtól, leblokkolt az autóval együtt én pedig rossz oldalon próbáltam kikerülni -nem sikerült.
Hiába nem mentem csak 50-el, csúnyán megsérültem és mivel nem volt érvényes jogsim és ott helyben nem hívtam rendőrt a sokk miatt sem és azért sem mert nem volt jogsim - a fickó egy nappal később az egészet simán letagadta, illetve közölte, hogy úgy sem tudom bizonyítani, pereljem be sok sikert.
Előtte úgy 30 ezret lemotoroztam, kisebb elcsúszásokkal, esésekkel, de ezek sosem többszereplős esetek voltak.
Még egyszer: ténylegesen 50-el mentem, egy üres kétsávos úton.

Szóval a tudom, hogy sáros vagyok de majd vigyázok nem lesz baj sajnos tényleg orosz rulett.
Saját sérülés + anyagi kár + büntetés + esetleg eltiltás és akkor még nincs benne az, hogy mások megsérülésénél automatikusan minket hoznak ki hibásnak..

Ami miatt mégsem értek egyet a cikkel az az, hogy Magyarországon élünk és amíg rendszámos autókat úgy lopnak el, hogy szinte esélytelen a megtalálásuk és a bűnösök elkapása - addig az az érv, hogy így kevésbé lopható szrt sem ér. De, ugyanúgy ellopják és ugyanúgy NEM találják meg.
Arról nem beszélve, hogy az eredetvizsga szrt sem ér, ha az elvégzett vizsgálat után mégis lopott a cuccz akkor így jártál - nincs bűnös, nincs hibás. Magyarország - rendszám 1:0.

Másik, MOST , MÉG ingyen lehet parkolni a rendszámos motorral.
Aha, bárkivel fogadok egy láda sörben, hogy ha bevezetik a kötelező rendszámot minden motorra akkor 3-5 éven belül a motorokra és robogókra is vonatkozik majd a fizető parkolás.

Szóval a mostani helyzet nem jó, de amíg bűnözők és idióták irányítják az országot és a közigazgatást addig inkább hagyják a pcsába ezt a dolgot mert ebből is csak össznépi szptás lesz.

Mercel 2016.10.20. 12:23:31

Ja, 125-ös Yamaha DT volt - még mielőtt nekem ugrik valaki, hogy biztos valami ezres gyorsaságival követtem el.
Mondjuk azzal talán meg tudtam volna állni ilyen sebességről pár méteren..:)

Horváth James 2016.10.20. 14:41:54

Szuper, humoros cikk, nagyin elveztem.

hdnctrl 2016.10.20. 15:11:55

Egyre inkább látom a neten, hogy sokan nem értik a humort. Töröltem magam már több fórumról is emiatt. Régebben azért többségében értelmes embereknek volt nethozzáférése, manapság szinte mindenkinek, úgyhogy nem is csoda.

Szóva gus, ne vedd magadra, ha belefutsz pár idiótába, ők ülnek fordítva a lovon, nem te.

para'zslo' pacikaki 2016.10.20. 16:38:49

@gus: Én részben egyetértek trolol0 véleményével. Brutális sarcolások vannak. És ne mondjátok, hogy akinek majomra van pénze, banánra is legyen, az a demagóg szöveg. Mindenki maga döntse el, hogy szabályosan jár-e el, vagy kockáztat. Az a lényeg, hogy ha kell, vállalja a felelősséget a tetteiért.

u.i.: úgy írom ezt, hogy rendszámozott motorom van és A-s jogsim. (azt ugye mondanom se kell, hogy a rendszám teljesen szabályosan van rögzítve, mindig jól láthatóan?!)

gus 2016.10.20. 17:54:58

@para'zslo' pacikaki: Ha végigolvastad a cikket, márpedig ezt feltételezem rólad, akkor láthattad, hogy alapvetően nem onnan közelítettem, hogy "aki kamu 50-esezik, az a becsületes rendszámos motorosokkal tol ki", hanem onnan, hogy ÖNMAGÁBAN nem igazán éri meg rendszám nélkül furikázni 50-es nél nagyobb motoron, mert nem olyan nehéz belekerülni egy koccanásba, és akkor többet veszít a dolgon, mint amennyit azon nyer, hogy nem költ tanfolyamra és rendszámra.
Persze, sarcolva vagyunk, de ha nem telik belga csokira, akkor nem lopok magamnak egyet a közértben, hanem veszek helyette Boci csokit.
Nem alkotmányos alapjog papír nélküli motorozás 125-ösön, nagyon jó kis 50-es motorok vannak. Persze vannak olyan EU-s országok, ahol nem kell 125-ösre külön jogsi, akinek ennyire nem fekszik a motoros tanfolyam, nyugodtan költözzön át oda. Az is egy megoldás.
Szóval azt leszámítva, hogy ráülök egy 125-ösre jogsi és papírok nélkül, rengeteg megoldás van. Összefoglalva:
1. Csinálok jogsit (sok embernek sikerült már, sokan össze tudtak rá spórolni).
2. Ha nincs kedvem, időm, pénzem jogsit csinálni, ráülök egy jó kis 50-esre.
3. Ha minden áron 125-öst akarok használni, de semmiképp sem vagyok hajlandó jogsit csinálni, elköltözöm egy olyan országba, ahol nem kell hozzá jogsi.
4. Írok egy petíciót, hogy ne kelljen 125-ösre jogsi. Ez is járható út: abban, hogy 125-ösre pár éve már könnyített jogsit lehet csinálni, a Totalcar pár évvel ezelőtti lobbitevékenységének és petíciójának nagy szerepe volt.
5. Elmegyek közúttól elzárt területre motorozni, ahol akkora motorra ülök, amekkorára akarok.
Ezek mind tökre rendben lévő megoldások.

gus 2016.10.20. 17:58:02

@scuynat: Köszi. Próbálok érvelni, hátha kijön belőle valami, de sokan erre sajnos rezisztensek. Lehet, hogy nekem nincs mindenben igazam, ezt le lehet írni, meg lehet nekem mondani. De az, hogy menjek a picsába, nem szép hozzáállás, és nem is hatékony, hosszabb távon legfeljebb letiltást lehet vele nyerni, semmi mást. Ez itt az én blogom, ha úgy vesszük, én vagyok a házigazda, és nem szép dolog a házigazdát vendégségben sértegetni. Emlékeim szerint én sem szoktam a vendégeket sértegetni.

gus 2016.10.20. 18:00:22

@Erdei osonó: Jogos. Azért állok le vele vitatkozni, mert túlzottan optimista vagyok azt illetően, hogy bizonyos dolgok érvelés útján beláttathatók. De a mai nap az optimizmusomat nem igazolta vissza.

gus 2016.10.20. 18:03:05

@Spanos: Abszolút támogatom az autós jogosítvány esetében is a fokozatosságot, mint motoron. Baromi jó lenne, ha mondjuk 2 évig meg lenne szabva egy maximum lóerő/tömeg arány .
Egyébként szívem szerint az autópályatempót is lassítanám 120-ra vagy 110-re.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.10.20. 18:14:19

@para'zslo' pacikaki: Én meg nem értek egyet vele. Mert jön a legyen X alatt a kötelező, mert milyen lehúzás már. Azon túl, hogy ő kellően primitív volt ahhoz, hogy csak a "lófaszt" szintű érveléshez értsen, de piszkosul megsértődne azon, hogy erre megjegyzem: Neveltetés kérdése, más baj is volt a gyermekkorában. Mondjuk úgy kihagyta a matekórát. Mert alapvetően a kötelező nem arról szól, hogy "értéktelen, de keveset fogyasztó szar értékéhez képest" akarsz te valamennyit fizetni: Hanem annyit, hogy az átlag hasonló motorosnak ki kell fizetnie az átlag hasonló motoros által okozott kárt.

Igen: Átlagról van szó.

És igen, arról szól a történet, hogy nem csak az autóban lévő kárt kellene kifizetni, hanem a kezelés költségét az egészségügy számlájára is. Tök jó, van "baleseti adó". A biztosítási díj 1/3-a. Ennyi megy az EÜ felé. A gond az, hogy amikor megnézzük mennyibe kerül a kórházi kezelés sok esetben, akkor azt látjuk bizony ennél sokkal többet kellene betenni a járművek tulajdonosainak az egészségügybe, hogy a balesetek miatt az egészségügyet ért terhelést fedezzék.

Oké: Igazad van. Ha a bírságok behajtása nyereséges, akkor a szabálytalankodók miatti plusz költség egy részét nem csak a biztosításban, hanem a bírságban is fizetjük. De sajnos ez sem fedezi a költségeket.

A bürokrácia teher is, de ennek a tehernek célja van. És a rendszer működtetőit ki kell fizetni...

Ma, ha azt nézzük, hogy az Országnak 100 Ft bevétele van, akkor abból 10 forintot ellopnak politika közelében. Ez borzasztóan sok. 1% is sok lenne. De volt már ez a történelmünkben 14-15% is. De ma kevesebb ember részesül belőle, így külön irritáló és feltűnő...

De ehhez képest a 10 forinthoz képest elmegy legalább 40 forint olyan dolgokra, hogy alkalmatlan emberek vezetnek, okoznak balesetet. Hogy a jobb életmód népszerűsítésével is megelőzhető egészségügyi problémák terhelik túl a rendszert... Hogy...

És a sor folytatható.

És még jön 5-10 forint amit alacsony szinten való korrupció (vizsgabiztosok, rendőrök) megvesztegetése kapcsán keletkező károkra költünk...

100 közös forintból "jó ha 30-40 marad a végére".... Na ezt kéne 80% fölé vinni. Az pedig nem lehet, ha a fenti 3 nagy veszteség típusból nem mind a 3-at vesszük célba.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.10.20. 18:17:11

@gus: A fokozatosság kapcsán az idő arányos fokozatosságban nem hiszek.

Ellenben több kiegészítő vizsgában igen...

De bizony én kötelezővé tenném a rendszeres szimulátoros vizsgát, és annak eredményétől függően bevezetett korlátozásokat. Sebességre, teljesítményre, tömegre, stb is .

Spanos 2016.10.20. 19:16:01

@gus: Én meg tudod mit vezeték be? Magyarországon a súly/minimum Le arányát. Értsd: egy 800kg-os autónak minimum 70-80Le-snek kell lennie. Mondjuk egy 1000kg-osnak minimum 100Le-snek. És miért?! Mert egy f*s 50Le-s autóval vagy nem is tudsz IFÁT előzni, ezért csak a sor nő, de haladni nem lehet. Ha meg mégis megpróbálja csórikám az IFÁt megelőzni, azzal mindenkit csak veszélyeztet.

Na? Csávó az ötletem?

Spanos 2016.10.20. 19:16:55

@Erdei osonó: Melyik részére gondolsz, ha megkérdezhetem?

Gery87 2016.10.20. 19:27:02

A lóerő vagy akármilyen korlátos B-s jogsiban nem hiszek.
Azért nem, mert amíg pl robogónál lényegesebb különbségek vannak....egy 50-es átlagban megy 60-at, egy 125-ös meg akár 100-at....az utazósebességük között is megvan akár ez a kétszeres különbség....tehát nem csoda hogy két különböző kategória és két különböző jogsi is kell rá...A1 vagy M.

Addig az átlagos forgalomban szereplő autók teljesítményei viszont nem különböznek ekkora mértékben egymástól teljesítmény/súly arányt tekintve, plusz attól még hogy egy kocsi 50 helyett 250 lóerős nem fog 5-ször olyan gyorsan közlekedni állandóan!
Itt kategóriákat felállítani nem életszerű....

Az sem életszerű hogy veszel egy autót 2 évre, aztán mikor már "gyakorlott vagy" akkor vehetsz egy erősebbet...

Egy átlag autó jó ha 0,1Le/Kg arányt tud....vagy ennyit se....de ez már marha jónak számít...
Szóval nem ezen múlik....

A sebességhatárokat sem csökkenteni kell, hanem normális utakat építeni amin nem életveszély még a megengedett sebesség sem...

Gery87 2016.10.20. 19:33:18

@Spanos:

Nincsenek is már IFA-k az utakon miről beszélsz?:)
Az a baj hogy a magyar még szarni is kocsival megy...meg 70-el cammog...de városban és országúton egyaránt...:)
Azért kell egyáltalán előzgetni.
Menj ki Dél-Szlovákiába, úgy tudsz levezetni 50-100 Km-ert hogy alig kell kerülgetni bárkit is...pedig ha valahol akkor ott még vannak 50 lovas faros skodák meg favoritok:)

Spanos 2016.10.20. 19:39:26

@Gery87: Magam ellen beszélek: időnként engem is megtévesztett a nem létező lóerők érzete és az "IFA" felénél éreztem, hogy jajj.

A másik pedig az, hogy az előző hozzászólásomban levő "izomautók2 az "IFA" seggében autózik. A kis gyenge autó mögött vezet a mici néni, aki nem mer előzni. Én meg, ha szeretnék előzni, akkor meg kéne előznöm a Mici nénit, aki elé nem is tudok bemenni, mert a kormányra rá van nőve, nem lát nem hall, a gyenge autót, és az IFÁt. És ki lesz a hülye, ha balesetet csinálok? Na?

Spanos 2016.10.20. 19:40:05

@Horváth James: "...nagyin élveztem". Jó perverz vagy.

gus 2016.10.21. 02:24:25

@Spanos: Támogatom az ötletet.

decens 2016.10.21. 12:16:01

Hááát, csak most kapcsolódtam be , de jót röhögök a Fidesz kormányt ócsároló ötletbörzén!!!
Ennyi baromságot régen olvastam. Igaz, nem is nagyon olvasgatok ilyeneket.
Én meg itt azzal küzdök évek óta, hogy (10 éve) hogyan kerüljem el azt az esetet, ami velem történt Németországban 2006-ban.
Akkor rendszám nélkül motoroztam (Simson SR2E-vel) és egy csapat rendőr letépett a pirosban várakozó motoromról a bőrdzsekimnél fogva. Letartóztattak.
Végül elengedtek az utamra, mert igazam volt...
Szóval azóta "kamu rendszámmal" közlekedek itthon és külföldön egyaránt. Simson SR 2E, 1,8 lóerő, max 45 km/ó !!!
Az élet szép! :-))
kepfeltoltes.hu/view/161013/RIMG2573_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/161021/RIMG0926_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.veteran.hu/hirek/1708-turanaplo

para'zslo' pacikaki 2016.10.21. 13:06:46

@gus: Értem, hogy onnan közelítetted meg, hogy hosszú távon jobban megéri legálisan közlekedni, de trolol0 szerintem azért írt ilyen hangnemben, mert olyan stílusban írtad a cikket, hogy azt érzékeltetted: rohadt nagy gyökér, aki illegálisan motorozik. Én inkább úgy írtam volna, hogy nézd: itt a pro, itt a kontra, döntsd el, hogy kockáztatsz-e, ha baleseted lesz, ekkora nagyot szopsz, ha megúszod, ennyit spórolsz. Meg mellé esetleg egy motoros baleseti statisztikát súlyozva a forgalomban lévő motorok számával, aztán mindenki döntse el, hogy megéri-e neki.
Nekem amúgy tetszett a cikk, csak tényleg elfogultan írtál, érződik nagyon az álláspontod.

para'zslo' pacikaki 2016.10.21. 13:18:46

@Válasszunk: ezért írtam, hogy amíg vállalja a felelősséget az általa okozott károkért, valamint a lebukással járó kockázatot, addig hadd döntse már el, hogy legálisan motorozik-e vagy sem. Ha meg van a felelősségvállalás, akkor baleset esetén a teljes kárt megtéríti, az 100%-os kárrendezési hatékonyság. Az általad leírt legális úton pedig 30-40%.

Amúgy ha gyakrabban lennének olyan közúti ellenőrzések, mint ami múltkor Veszprém környékén volt, hogy megállították a robogókat és lemérték a teljesítményüket, az még 1 plusz kockázati faktor lenne az illegálisan motorozóknak.

gus 2016.10.21. 16:27:55

@para'zslo' pacikaki: oké, de ez itt nem a Statisztikai Szemle. Ez egy személyes blog,
Persze, hogy kiderül, miről mit gondolok,mde fogalmazhattam volna sokkalmdurvábban, követelhettem volna az írásban rendőri razziát minden kamu50-es motorosra. Ezt tettem? Nem ezt tettem. Az írás második felében még konstruktív érvekkelmis előálltam azt illetően, hogy miért érdemes legális 125-ösre váltani.
És engedtessék meg nekem, hogy nemtetszésemet fejezzem ki azzal kapcsolatban, ha valaki madárnak nézi a motoros társait, és rendszám nélkül furikázik. Mert pl ha elüti egy autó, a mentő többek között abból a pénzből fogja elszállítani, amit a szabályos balek társai illetékekre meg adókra befizettek. És ha már rendszám nélkül vagy felhajtott rendszámmal közlekedik, ne baszogassa azokat, akiknek ez nem tetszik. Ha valakinek vaj van a fején, inkább maradjon a háttérben, és ne akarjon másokat leckéztetni. Ugye nem túlzott elvárás ez a részemről?

Erdei osonó 2016.10.21. 18:43:21

@Spanos:
"szerinted ha vizsgáztatni fogják a kismotort, akkor megnézik, hogy hány cm3-es?"
Kb innentől lefelé.

Gery87 2016.10.21. 23:06:21

@decens:

Itthon nem jó ötlet a kamu rendszám szerintem, mivel beleköthetnek hogy nem hatósági jelzés tehát megtévesztő lehet....a motorodon látszik hogy smkp, nem fog a rendőr a rendszám hiánya miatt megállítani....
Külföldre meg kell vinni egy papírt arról hogy nálunk nem kell....akkor elfogadják...van erről már jó pár sztori...

decens 2016.10.21. 23:33:30

@Gery87
Nem manapság kezdtem motorozni, bizton állítom, hogy egy segédmotorra (de valódira!) itthon nyugodtan felrakhatok bármilyen "rendszámnak látszó" tárgyat, az nem kihágás. Tekinthetjük díszítésnek.
Láttam én már teknősbékát is a rendszám helyén egy robogón...
Amire nem kell rendszám, arra nem is lehet hamis rendszámot rakni! Nincs mit hamisítani.
Külföldön pedig nincs az a policáj aki előhúzza a vonatkozó magyar szabályt, és ezért megbüntet.
Az ajánlatod pedig, hogy vigyél egy "papírt", akkor elfogadják, nonszensz.
Kitől, milyen papírt, hány nyelven, hány pecséttel?
11 éve járok "kamu" rendszámmal itthon, és külföldön ( Szlovákiában, Lengyelországban, Németországban, Ausztriában, Csehországban) és még soha nem állítottak meg. Pedig ezalatt beleszaladt a kerekeimbe vagy 30 ezer kilométer.

decens 2016.10.21. 23:47:25

Látom dúl a háború a kell-e nekünk rendszám a segédmotorra kérdés körül.
Nem szeretem a németeket, sőt némelyiket, főleg a politikusaikat kimondottan utálom, de járok hozzájuk. Az ottani eljárás szerintem tök jó.
50 köbcentisekről beszélek, nem a kamu 50-esekről. Biztosítást nálunk is kell kötni a segédmotorra, csak ennek semmi látszata nincs kívülről. Ott, ha valaki megköti az éves biztosítást, kap egy mini rendszámot a motorjára. Nincs műszaki vizsgáztatás, de ez jelzi, hogy a biztosítását rendezte. A biztosítás január 1-től december 31-ig érvényes ÉS !!! minden évben más a rendszám színe. Itt van a kutya elhantolva!
Vagy befizeted a biztosítást és kapsz egy évre egy azonosításul is szolgáló rendszámot, vagy nem közlekedsz! Ilyen egyszerű.
A kamu ötveneseket pedig a rendőrség egy pár razzia alkalmával kiszelektálja és hat hónapi főbelövéssel sújtja. Aztán gyorsan elmegy a delikvensek kedve a csalástól!

decens 2016.10.22. 00:06:18

Még egy gondolat a kamu 50-esekhez:
nem kell nagy műszaki zseninek lenni ahhoz, hogy a kamu 50-est ki lehessen szúrni annak aki még nem is látott egy adott tipusú járgányt soha életében. Ha az adott robogónak akkora a kipufogója mint egy vödör és a kloakája pedig mint egy ágyúcső, akkor azt már lehet is vinni a megsemmisítőbe!
Én már rögtön kiszúrom ha hátulról közelítek egy ilyenre... :-)) Nem abban az értelemben! :-))

Gery87 2016.10.22. 19:56:49

@decens:

Ha így van akkor örülj neki....
egyébként te mondtad hogy Németországban volt bajod a rendszám hiánya miatt....akkor más okból miért ne kötekedhetnének? Pl hogy nem valós plakett van a hatósági jelzés helyén? Én bárkiről bármit el tudok képzelni, főleg ha hatóságról van szó:)
na mindegy...

"Az ajánlatod pedig, hogy vigyél egy "papírt", akkor elfogadják, nonszensz."

Nem is tudom hogy ezen a blogon vagy máshol de volt már rá példa hogy a hatóságoktól kaptak/kértek papírt hogy nálunk nem kell rendszám, azért nincs a smkp-n, illetve közlekedhetnek külföldön....
Mivel sok külföldre menő smkp-s bizonytalan abban mit szólnak hozzá külföldön...

"11 éve járok "kamu" rendszámmal itthon, és külföldön ( Szlovákiában, Lengyelországban, Németországban, Ausztriában, Csehországban) és még soha nem állítottak meg. "

Minek egyáltalán?
Nálunk nem kell, külföldre meg olyan gyakran jársz?

Gery87 2016.10.22. 20:00:33

@decens:

Ennél is egyszerűbb módszer:
ami négyütemű, annak olyan a hangja is, nem füstöl, nem büdös...az nem 50-es valószínűleg, mivel négyütemű 50-es azért kevesebb van.
ritka ma már az 50ccm-nél nagyobb kétütemű robogó.

decens 2016.10.23. 11:32:02

@Gery87

"Minek egyáltalán?
Nálunk nem kell, külföldre meg olyan gyakran jársz? "
Bizony mondhatni gyakran, ha a gyakoriság évenként értendő. A le-fel szerelést meg megspórolom.
Annál is inkább, mivel az utóbbi időben szinte csak külföldre használom a mopedeimet.
Itthon nagyobb motorral járok és négyüteművel.

floridian 2017.05.16. 09:48:50

Ha nem kell rendszam,akkor mit hamisitasz meg? A semmit?! Jo sok tokfedo van itt.....
Nyugaton e rendorkocsi hatuljabol elohuzzak a padot,robogo ra,total gaz,ha tobbet mutat mint 50,motort llefoglaljak,te meg varhatod a buntit....,Egyszeru ez.... Egyebkent alvaz szambol,kiderul az adott mocc teljesitmenye.....Foleg ha mar regelve volt eccer...:)

robijoe 2017.08.25. 06:20:28

Szerintem mindenki kisforgalmú helyen lakik, aki nem látja be hogy miért jobb egy 50ccm/ 50km /ó motornál mondjuk egy 80-125ccm es.
Dugó van, megelőzöm a sört, aztán megint lehet haladni 500m-1km-t, az autós megelőz {minek?} megint dugó, megint megelőzöm, mindezt 3x, 4x, úgy 8km alatt.
Ha viszont én is tudok 60-70el menni, akkor nem előzenekar, így én se, tehát kevesebb a baleset esély. Tudom, van aprilia sr50, ami megy 90 t is, de annyi pénzből 3 robogót veszek.
Tudom, menjek 40-el.
Idén talán ha 1000km-et mentem eddig, majd szeptembertől
süti beállítások módosítása